Esileht - KOOLITUS - Õpilasakadeemia - Kogemuslood

Kogemuslood

Elis Tootsman.jpg

Elis Tootsman (noorteaktivist, Rapla Vallavolikogu liige ja ettevõtja)

Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama algusest. Olen Elis Tootsman ning sõbrad kirjeldavad mind südames unistajana, tegudes aktivistina. Nii olen jõudnud kodanikuühiskonna aktivisti ringist poliitikasse ja sealt kaarega ettevõtlusesse. Kõikide nende valdkondade puutepunkt joonistub välja asjaolus, et igapäevatöö on seotud inimestega. Selleks, et oma töös teha meeskonnaga parimaid tulemusi, tuleb neisse investeerida: kuulata, mõista, analüüsida ning kohandada. 

Õppisin Õpilasakadeemias psühholoogiat ning sealt ka minu vaieldamatult suur kirg ja huvi suhtlemispsühholoogia vastu. Võib öelda, et Õpilasakadeemias omandatud teadmised motiveerisid mind oma karjäärivalikul eelistama kommunikatsiooni- seegi on kunst inimaju mõtete selgitamiseks. 

Milleks peaksid Õpilasakadeemiasse minema ning erinevaid erialasid “katsetama”? Vaata, kui mängid Bingo Lotot, siis Sul ei ole midagi kaotada (peale ostetud pileti raha). Aga lotopiletit ostes Sa juba tead, et võiduvõimalus on väike. Kuid miks peaksid mängima oma eluga kiirloteriid- ehk läheb täppi? Ma ei tunne ühtegi edukat inimest, kes julgeb väita, et tema eduloo taga ei seisa sihikindlus. Miks tahad olla esimene?  

Kaspar Aug.jpg

Kaspar Aug (Tartu Ülikooli muuseumi kommunikatsioonispetsialist)

Hetkel töötan Tartu ülikooli muuseumi kommunikatsioonispetsialistina, viimase kümne aasta sisse mahub aga kommunikatsioonitööga seotud vabatahtlikkust, praktikat ja tööd nt kultuurisündmuste juures (PÖFF, Laulu- ja tantsupidu), haridusvallas (SA Unitas), disainiagentuuris FAAZ ning sõpradega asutatud meedia- ja videoproduktsiooniettevõttes Media Torpedo, mis omakorda viis kokku Tartu Loomemajanduskeskuse juures tegutsevate fantastiliste ettevõtjatega. 

Läbisin Õpilasakadeemias kaks kursust: Demokraatia, meedia ja masside mõjutamine (2006) ning Kommunikatsioon ja suhtekorraldus (2007). Eelkõige sain ÕAst sissejuhatuse ainetesse ehk esmase arusaama sellest, mis kommunikatsiooniinimeste ja suhtekorraldajate töö tulemus on. Küllap see siis oli mulle piisavalt atraktiivne, et ülikooliski samale erialale õppima asusin.

Erialasid võiks gümnasist katsetada selleks, et saada aimu, kas üks või teine neist ka päriselt meeldima hakkab. Akadeemilise õppe juurde kuuluv vabadus võimaldab tegelikult õppida mida iganes, aga edu on lihtsam saavutada alal, mis ka päriselt südamelähedane on. Loomulikult ei saa eeldada, et see juba gümnaasiumis teada on või et kõigi jaoks ülikool üldse kõige parem variant on - Õpilasakadeemias osalemine on aga üks võimalus, kuidas pilti veidi selgemaks saada.

Alexandr Kesa.jpg

Aleksandr Kesa (Tallinna Ülikooli üliõpilane, Õpilasakadeemia vilistlane ja nõukogu liige)

Õpilasakadeemias õppisin kursustel rakenduspsühholoogia, rahvusvahelised suhted, rahvusvahelised organisatsioonid, avalik esinemine ja käitumine kaamera ees. Hetkel õpin Tallinna Ülikoolis Rahvusvahelist õigust.

Õpilasakadeemiast sain hea kogemuse ja arusaama, missugused on õpingud ülikoolis. Veendusin, et tahaksin õpida rahvusvahelisel erialal, ülikoolis on rahvusvahelised suhted üks osa minu õppekavast. 

Õpilasakadeemia annab võimaluse panna ennast proovile erialal, mille vastu nooruk tunneb huvi. Palju parem on katsetada seda enne ülikooli, kui asuda õppima ja siis aru saada, et valik ei olnud õige.

Sandra Truija.jpg

Sandra Truija (ristmeedia strateeg, ettevõtja, õppejõud ja StartupBus Estonia eestvedaja)

Juba Õpilasakadeemias katsetasin kätt reklaami ja imagoloogiaga ning viimased aastad olen ka selles valdkonnas tegelenud. Mul on olnud õnne töötada nii kliendi poolel, olles Prantsuse Instituudi kommunikatsioonijuht, kui ka proovida reklaamiagentuuri tempokat elu. Tänaseks leian, et kõik need võimalused on mind vorminud selleks, kes ma olen nüüd - iseseisev, isemajandav ettevõtja.

Õpilasakadeemia andis mulle võimaluse katsetada, kas see, mida ma oma peas kujutlen vastab ka tegelikkusele. Minu õnneks vastas. Reklaam ning imagoloogia oma vastanduslikkuse ning pidevate väljakutsetega oli õige valik minu jaoks - minu elukutse. 

Gümnaasium on tihtipeale väga pingestatud aeg ning stressi lisab ka pidev küsimustevoog tuleviku kohta. Õpilasakadeemia on võimalus katsetada, uurida ja jõuda selgusele oma huvides, enne kui jõuab kätte aeg end mõnele erialale pühendada. Ja peab meeles pidama, et ka ülikooli ajal võib katsetada, oluline leida eriala, mis kannustab.