Kasutatud allikad

Kasutatud allikad

Aaviksoo, J. (2003, aprill 04). Hariduse väärtus tänases Eesti ühiskonnas. Õpetajate Leht.
Aaviksoo, J. (1998). Halduspoliitika, Riigi -ja kohaliku omavalitsuse ametnike pädevuskoolituse õppematerjal, Eesti Haldusjuhtimise Instituut
Adams, M (2005). Maakool http://www.kodukant.ee/content.php?content.122
Brotherus, A., Hytönen, J., Krokfors, L. (2001). Esi- ja algõpetuse didaktika. Tallinn: TPÜ Kirjastus.
Cotton, Kathleen. (1998). Lifelong learning skills for the preschool/kindergarten child: tips for parents. Research you can use. [15.12.2009] http://www.eric.ed.gov/
Eesti kool 21. Sajandi algul: kool kui arengukeskkond ja õpilase toimetulek. (2007). Koost M Veisson, V-R Ruus. Toim T Kuurme. Tallinn: TLÜ Kirjastus
Einon, D. (2000). Meie tark laps. Tallinn: Maalehe Raamat.
Gelpi, E. (2003) Lifelong Education – Consept and Aim in Adult and Continuing Education : major themes in education vol 1. (Eds). Griffin, C, Jarvis, P. London ; New York : Routledge.
Gustavsson, B. (2000). Haridus kaasajal. Hariduse võimalustest ja tingimustest kaasaaegses ühiskonnas. Tallinn: Eesti Vabaharidusliidu Kirjastus.
Hytönen, J. (1999). Lapsekeskne kasvatus. Tallinn: TPÜ kirjastus.
Kadajas, H-M. (2000) Õppima õppimine ja õppimisoskus, Haridus nr 6, lk 30-34
Kera, S. (2004). Üheskoos teel. Tallinn: Ilo.
Kolga, V. (2009). Haridus, 2009, 1. Haridus teeb vabaks.
Krull, E (2000) Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat. Tartu: TÜ kirjastus
Kuurme, T., Siim, E. (1991). Aktiivõpe. Talllinn: Harjumaa Hariduse Arenduskeskus.
Kuurme, T. (2006). Kuidas mõista vabadust hariduses. Haridus 9-10, lk 4-6.
Kreitzberg, P. (2007, oktoober 25). Ühepäevamentaliteet hariduses. Eesti Päevaleht.
Kwan, R. (2000). Tapping into children`s curiosity. Inquiring into inquiry learning and teaching in science. Ed. J. Minstrell and E. H. Zee. AA for the Advancement of Science, Washington DC, pp, 148-150.
KODANIKUALAGATUSE “TEEME ÄRA MINU EESTI” IDEEPANGA ANALÜÜS. (9.11.2009). Praxis.
Lauristin, M. (2000). Kõnelev ja kõneldav inimene. Kas see ongi nüüd siis see eesti aeg?
Muutuste diskursus eesti ajakirjanduses. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool.
Leppik, P. (2006). Õppimine on tõesti huvitav. Õppeprotsessi psühholoogilisest mõtestamisest. Tartu: TÜ Kirjastus.
Lindberg, J. (2001) Õppima õppimine – juhend õppimisoskuste arendamiseks. Tallinn: TPÜ Kirjastus.
Lukas, T. (2009). Kool hoiab ühiskonda koos. Väärtused ja väärtuskasvatus. Valikud ja võimalused 21. Sajandi Eesti ja Soome koolis. (Koostajad: M. Sutrop, P. Valk, K.
Velbaum), lk. 15- 22. Eesti Keele Sihtasutus. Tartu: TÜ Kirjastus.
Männamaa, I. (2006). Hinda tööd, väärtusta ametit. Käsiraamat õpetajale. Tartu: Hea Algus.
Niemi, H. (2009). Õpetaja väärtuste kandja ja vahendaja. Väärtused ja väärtuskasvatus. - Valikud ja võimalused 21. Sajandi Eesti ja Soome koolis. (Koostajad: M. Sutrop, P. Valk, K. Velbaum), lk. 27- 49. Eesti Keele Sihtasutus. TÜ.
Põld, P. (1993). Üldine kasvatusõpetus. Tartu: Tartu Ülikooli Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts.
Remm, J. (2009). Sally Stuudio mõttekoda MINU EESTI mõttetalgutel.
Resnick, M. 2009. Kindergarten ise the model for lifelong learning. [15.12.2009] http://www.edutopia.org/kindergarten-creativity-collaboration-lifelong-learning
Rogenbaum, M. (2005). Maakoolide saatusest Taheva näite põhjal http://uus.www.valgamaalane.ee/310305/esileht/arvamus/25002185.php
Sarkomaa, S. (2009). Milliseid väärtusi kannab Soome kool. Väärtused ja väärtuskasvatus. Valikud ja võimalused 21. Sajandi Eesti ja Soome koolis. (Koostajad: M. Sutrop, P. Valk, K. Velbaum), lk. 23- 26. Eesti Keele Sihtasutus. TÜ.
Sarv, Ene-Silvia (2008). Õpetaja ja kool õpilase arengu toetajana. Õpetaja enesest ja koolist. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus
Sarv, E-S. (2007). Õpetaja ja kool õpilase toetajana . Kuurme, Tiiu (Toim.). Kool kui õpilase arengukeskkond ja õpilase toimetulek (105 - 158). Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus
Sutrop, M. (2009). Väärtused ja haridus ühiskondlikus kontekstis. Väärtused ja väärtuskasvatus. Valikud ja võimalused 21. Sajandi Eesti ja Soome koolis.
(Koostajad: M. Sutrop, P. Valk, K. Velbaum), lk. 50- 67. Eesti Keele Sihtasutus. TÜ.
Zoller, E. (2008) Väikesed filosoofid. Kuidas reageerida laste rasketele küsimustele. Tallinn: Kirjastus Ilo.
Tenno, T. (2007). Elukestva hariduse alus- kas didaktiline või heuristiline õpe. Tartu: Tartu Ülikool [2008, oktoober 21].
Tynan, B. (2007). Sinu laps suudab mõelda nagu geenius. Tallinn: Tänapäev.
Подласый И.П. (1996). Педагогика: Учеб. для студентов высших пед. учеб. заведений. М.: Просвещение: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС.

Veebiviited

Eesti Haridusfoorum http://www.haridusfoorum.ee/index.php?page=pohimoisted
www.minueesti.ee
http://www.kunstikeskus.ee/new/ktk/info/kuulutus/minu_eesti_2009_kokkuvote.htm
http://et.wikipedia.org/wiki/Haritus
http://www.haridusfoorum.ee/uploads/2007/tennoHaridusfoorum2007.pps.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/ (16.11.09). 

Üliõpilastööd (juh. E-S Sarv)

Ross, L.; Mägi, Kristina; Mägi, Kristi; Seljamaa, M.; Saar, M.; Terep, M. (2009). INIMENE ÕPIB KOGU ELU. TLÜ KTI
Jürs, A.; Lobjakas, M.; Oskar, K-T.; Päll, I.; Raudsepp, H.; Rezanova, J.; Vesi, I. (2009). ELUKESTEV ÕPE „MINU EESTI“ PORTAALI PÕHJAL. TLÜ, KTI.
Kaur, S., Hussar, D., Kaskmaa, S., Juursoo, R., Viira, E. (2009). HARIDUS KUI PÕHIVÄÄRTUS. TLÜ, KTI
Bergmann, E-B., Einulo, M., Hallik, P., Käesel, K., Madisson, A., Mätlik, A., Raudver, T., Uustal, H. (2009).
HARIDUS „MINU EESTI“ PÕHJAL. TLÜ, KTI.