Põhilised kasvatuskäsitused


Õpiobjekt annab ülevaate põhilistest kasvatusvaadetest, mis aastatuhandevahetusel siinmail enam tuntud ja levinud on.

Õpiobjekt sisaldab videoloengut, digitaliseeritud materjale, ülesandeid ja kordamisküsimusi, mida üliõpilased saavad kasutada oma õppeprotsessi optimeerimiseks ja oma kogemuse reflekteerimiseks.
Teoreetiline osa: 1) avab tekstina põhiliste kasvatusvaadete eripära, süvendades videoloengus esitatut ja 2) esitab kasvatusvaadete kaardistuse, mis analüütilise ja süsteemimõtlemise nautijatele võiks olla suunaandjaks edasisteks rännakuteks kasvatusmõtlemises.
Ülesannete aluseks olev tekstimaterjal pärineb Tallinna Ülikooli pedagoogika ja õpetajakoolituse valdkonna üliõpilastelt. See peaks omatekstides (ül 1) siduma kasvatusvaadete teoreetilise välja kasvatustegelikkusega, nagu seda kogevad või mõistavad oma uuringute kaudu õpetajad-õpilased-lapsed ise. Teine ülesannete tasand on komplitseeritum ja pakub võimalust oma kasvatusvaateliste seisukohtade ja teadmiste süstematiseerimiseks kaardistuste kujul (ül 2). Kaardistused on käsitletavad ka kordamisküsimustena, sest eeldavad materjali (videoloengu, tekstide, lisakirjanduse) läbitöötatust ja mõistmist ning korrastamist uuel tasandil.
Kõik ülesanded on mõeldud nii enesearenduseks kui osana pedagoogilistest õpingutest. Viimasel juhul on soovitav ülesannete ja omatekstide hindamine õpimapi kui terviku kontekstis.

Ene-Silvia Sarv