ÕPPEVAHENDID KÄSITÖÖ ÕPETAMISEKS

Käsitöötundide läbiviimiseks vajab õpetaja mitmesuguseid õppevahendeid.

Tutvustamaks uut teemat jagab ta uusi teadmisi illustreerivate ja informatiivsete õppevahendite abil. Käsitööoskuste omandamist hõlbustavad töövõtteid kujutavad tööjoonised, etapiviisilised näidised ja tööjuhendid. Omandatud oskuste ja teadmiste kinnistamiseks võib käsitööõpetaja kasutada erinevad aktiviseerivaid ülesandeid ja mänge.

Uute töövõtete õpetamiseks tuleb õpetajal koostada töökäiku kirjeldavaid juhiseid. Slaidiprogrammina esitatud töökäigu kirjeldus annab võimaluse korraga kogu klassile informatsiooni jagada. Jaotmaterjalina kasutatavad tööjuhendid võimaldavad arvestada õpilaste individuaalseid omadusi, nende erinevat töötempot. Tööjuhendite abil saab õpetaja organiseerida iseseisvat tööd ja rühmatööd.

Tööjuhendid on õppevahendid, mille abil saab täiendada õpilaste oskusi, arendada mõtlemisvõimet ja funktsionaalset lugemisoskust.

iDevice ikoon ÜLESANNE

1.Tutvuda järgneva õppematerjaliga.

2.Koostada tööjuhend ühe eseme, ühe töövõtte või ühe käsitöötehnika kohta.

3.Analüüsida kaasüliõpilaste koostatud tööjuhendeid: nende arusaadavust, konkreetsust, vormistusnõuetele vastavust.



Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License

Anne Hein TLÜ Tööõpetuse osakond 2010