Narko-esmaabi

Kui narkojoobes inimene kaotab teadvuse ja kukub kokku :
  • säilita rahu
  • ära jäta kannatanut üksi
  • vii ta jahedasse, õhutatud ruumi
  • aseta ta külili püsiasendisse
  • eemalda kõik, mis takistavad hingamist
  • hingamise lakkamisel – teha kunstlikku hingamist
  • kutsu kiirabi - helista 112
  • kogu kokku võimalikud sissevõetud uimasti näidised, et arst saaks kiiresti otsustada vajaliku ravi kannatanule

Kui narkojoobes inimene on uimane, kuid teadvusel :

  • säilita rahu
  • ära jäta kannatanut üksi
  • vii ta jahedasse, õhutatud ruumi
  • aseta ta istuvasse tugiasendisse
  • mitte panna voodisse (magades võib teadvus kaduda)
  • räägi temaga pidevalt, ära lase tal magama jääda või teadvust kaotada
  • kutsu kiirabi – helista 112
  • kogu kokku võimalikud sissevõetud uimasti näidised, et arst saaks kiirest otsustada vajaliku ravi kannatanule

NB! Pea meeles, et on olnud juhuseid, kus magamapandud noor inimene on leitud hommikul surnuna !

Ecstasy jt. amfetamiinide tarvitamise tagajärjel :

  • juua vähemalt 1,5 liitrit vett! mitte midagi muud
  • ülekuumenemise vältimiseks viia kannatanu jahedasse
  • pritsida teda jahutamiseks külma veega
  • krampide, mittehigistamise, peavalu-pöörituse, oksendamise, minestuse korral kutsuda koheselt kiirabi

NB! Juba ühekordne ecstasy tarbimine on mõnel inimesel lõppenud halvatuse, kooma või surmaga.