Page 11 - Ajakiri-kevad-2020
P. 11
saada enesekindlust ja kinnitust sellele, mis on meie hariduses hästi ja toimiv. Tähtis on osata oma tugevusi hoida ja põhjendada, miks mingeid aspekte hariduses ei ole mõttekas reformida.
Tähtis on näha ja mõista seda, mis on ehk mõ- nevõrra varjus ja teadvustada endile, miks on osad asjad meie hariduses alati olnud nii nagu need on. Põhjus, miks muutusi ei ole siiani
osades haridust puudutavates valdkondades ette võetud, on tegelikult vaid tugevate argumentide puudumine. Loodame seda tühimikku täita.
Projekt „Kõrgete õpitulemustega riikide haridussüsteemide võrdlev analüüs“ kestus on 1. veebruar 2019 kuni 31. detsember 2020. Rahastaja:  e Australian Council for Educational Research. Täitjad: professor Eve Eisenschmidt, professor Mati Heidmets, Kätlin Vanari ja Mikk Kasesalk.
Eve Eisenschmidt, hariduskorralduse proffessor
KAASAV HARIDUS
TÕHUSAMAKS
2018. aastal käivitati Tallinna ja Tartu Ülikooli haridusteaduste instituutide koostöös ning Stavangeri ja Oslo ülikoolide toel projekt “Kaasava hariduse õppekava õpetamise kvaliteedi arendamine ja tõhustamine” (2019–2023).
Projekti vältel arendatakse ülikoolide koostöös välja ning katsetatakse kaasaegsel haridusuuen- dusel põhinevaid koolitusprogramme, mis on suunatud üld- ja alushariduse pedagoogidele.
Esimene koolimeeskondadele suunatud kahe- aastane koolitusprogramm on juba katsetamisel ning saadud kogemuste põhjal plaanitakse luua kaasava hariduse magistriõppe programm nii Tallinna kui ka Tartu ülikoolides.
Projekti tulemusel paraneb ülikoolide võimekus toetada nii täiend- kui ka õpetajakoolituses Eesti pedagoogide ja koolimeeskondade pädevusi,
sealhulgas teadmisi, oskusi ja enesetõhususe tunnet. Samuti suureneb valmisolek kaasava õppe läbiviimiseks kooli ja klassi tasandil.
Lisaks valmib neli doktoritööd, neist kaks TLÜs. Tallinna Ülikooli doktorandid Maris Juhkam ja Triin Ulla uurivad õpetajate praktikaid ja nende tõhustamise võimalusi õpilaste lugemisoskuse ning eneseregulatsiooni-oskuste toetamisel.
Projekti rahastatakse EMP ja Norra  nantsmeh- hanismidest, selle maksumus on 154 280 eurot.
Triin Ulla, doktorant
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 14 / KEVAD 2020
11
AITÄH, EESTI ÕPETAJA!


































































































   9   10   11   12   13