Page 13 - Ajakiri-kevad-2020
P. 13
“Üldhariduskoolide õpetajate suhtumist haridusreformidesse mõjutab oluliselt nende varasem kogemus reformidega.”
kutseharidus
Kutsehariduse uuringud näitasid, et kutse- õpetajate töö on kutseharidusreformi jooksul muutunud tunduvalt keerukamaks. Lisandunud on mitmeid ülesandeid, sealhulgas aruandluse ja standardiseerimisega seotuid.
Suurimaks väljakutseks peavad kutseõpetajad oluliselt muutunud ja mitmekesistunud õpilas- konda. Kõrvuti põhikooli-järgsete õppijatega tuleb õpetada üha enam ka täiskasvanuid, kelle haridustase on enamasti kõrgem ja kogemus rikkalikum.
Viimase 15 aasta muutustega toimetuleku üheks peamiseks mehhanismiks saab pidada nii koolisisest kui ka koolivälist ja rahvusvahelist koostööd.
Marika Veisson, emeriitprofessor Krista Loogma, kutsehariduse professor Meril Ümarik, haridusuuringute dotsent Rain Mikser, vanemteadur
2014–2019 täitsid TLÜ haridusteaduste instituudi töötajad ja doktorandid institutsionaalset uuringugranti „Õpetajate professionaalsuse ja professionalismi muutuv kontekst”, mille eesmärgik oli mõista, kuidas globaalsed sotsiaalmajandus- likud ja kultuurilised muutused, hariduspoliitika, õpetajate elulood ja õpetajaks kujunemise individuaalsed teed on mõjutanud õpetajate professionalismi ja professionaalsust Eestis. Uurimisrühm jagunes alushariduse, kutsehariduse
ja üldhariduse õpetajate uurijateks, projekti juhtis professor Ivor Goodson ning alavaldkondade juhid olid emeriitprofes- sor Marika Veisson, professor Krista Loogma ja vanemteadur Rain Mikser.
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 14 / KEVAD 2020
13
Foto: storyblocks.com