Page 9 - ajakiri loov haridusmõte 100
P. 9
triin toomesaar on tallinna ülikooli aasta vilistlane 2019
noomimisest või hoopis ohvrile mokaotsast ole ise kah tugev poetamisest jt lihtsatest lahendus- test on vähe kasu. Mõned kõhutundelised võtted, nagu näiteks kiusanud lapse karm karistamine, võivad muuta kiusamise hoopis varjatumaks ja tekitada kättemaksuiha.
*
*
Kannatav laps või täiskasvanu vajab tunnet, et teda võetakse tõsiselt, et tema mure läheb kellelegi korda ja teda püütakse aidata. Kiusanud laps (või täiskasvanu) peab kuulma, et tema kahjustavat käitumist on märgatud, seda ei aktsepteerita ning temalt oodatakse, et ta oma käitumist kiirelt ja kohe muudaks.
Kiusamine ei ole kunagi õigustatud ega tohi olla lubatud.
*
Kui on küsimusi või tahaks rohkem lugeda, leiab kiusamisvaba.ee lehelt vastuseid kordu- ma kippuvatele küsimustele, sealt saab lugeda soovitusi nii õpilastele, lapsevanematele kui ka õpetajatele ning leiab mõtteid, kuidas panna õlg alla kiusuvabama keskkonna loomisele.
Triin Toomesaar, Kiusamisvaba kooli eestvedaja kiusamisvaba.ee
Oma oluline roll kiusamise edukal vähendamisel on kõigil õpilastel, klassijuhatajatel ja aineõpetajatel, garderoobihoidjatel ja tugi- spetsialistidel, koolijuhtidel ja lapsevanematel, poliitikakujundajatel ja poliitika teostajatel.
Vaja on ühist pühendumist, järjepidevat ja läbi mõeldud, teadus- ja tõenduspõhisele vundamendile toetuvat koostööd.
Kuni seda koostööd veel koolides ja valitsus- sektoriski õpitakse ja harjutatakse, saab igaüks meist argiselt vastutust võtta kiusamist senisest hoolikamalt märgata püüdes, st kuulates ümbrit- sevaid inimesi nii silmade, kõrvade
kui ka südamega.
Tallinna ülikooli ajakiri / nr 13 / sügis 2019 9


































































































   7   8   9   10   11