Page 8 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 8
MILLISEST ÜLIKOOLIST
 Tähtis on innustada
Minu unistuste üli- kool on asutus, mis suudab innustada
lisaks üliõpilastele ja töötajatele ka ühis-
konda enda ümber. Ta suudab innustada
olema parem nii enda igapäevategemistes, olema näiteks keskkonnasäästlikum, tegema kaalutletud valikuid ning jälgima ümberringi toimuvat kriitiliselt. Kuid veel enam innustab unistuste ülikool ühiskonda olema uuendus- meelsem, leidma lahendusi ja olema uudis- himulik, sest milles muus saaks peituda meie kõigi ühine areng?
Kahtlemata annab igaüks meist panuse sellise ülikooli tekkeks, kuid kui iga meie teadlane ja õppejõud oma tegevusest veelgi enam päri-
selt räägiks ning mitteakadeemilisi kaaslasi kõnetaks, oleks meiegi ülikool sammu võrra lähemal just sellele samale innustavale unistuste ülikoolile. Teadmised on huvitavad, seega miks mitte neist rohkem rääkida? Ülikoolil on need teadmised olemas, jääb üle vaid neid veelgi enam edasi anda, uudishimu sütitada.
Erik Mikkus
Iga tudeng loeb
Minu unistuste
ülikool on koht,
kus ma saan
keskenduda
õppimisele ja ise-
enda arendamisele.
Selles ülikoolis on
olemas nii selleks vajalik
keskkond ligipääsetava raamatukogu, mugavate õpinurkade ja soodsate toitlustusvõimaluste näol, kui ka kiire abi õpingute planeerimise toetamiseks.
Meil on imelised õppenõustajad, kuid vahepeal tundub, et neil on käed-jalad väga tööd täis. Kui ma olen tahtnud minna arutlema ülikooli psühholoogiga mõne mure üle, siis ma ei ole seda teinud, sest mitmenädalasi järjekordi vaadates tundub, et kellelgi teisel on vajadus kindlasti suurem.
Ma ei suuda ära tänada neid õppejõudusid, kes on andnud mulle isiklikku ja põhjalikku tagasisidet, kuid mul on jätkuvalt kahju, et ma saan neid üles loetleda ühe käe sõrmedel. Ma tahan õppida ülikoolis, kus iga üliõpilane on väärtustatud.
Johanna Viik
Rohkem aega tudengile
Olen esimese kursuse tudeng,
kes jõudnud
esimese eksami- perioodi alguseni. Mu stressitase on päris kõrge, mis teeb õppimise keeruliseks.
Üks aine aga, mis mulle stressi ei valmista, on ühtlasi üks kõige keerulisemaid. Kuidas see võimalik on? Sest selle aine õppejõud moo- dustab lõpphinde läbi ainekursuse tehtavatest töödest, mis annavad mulle selge tagasiside oma tasemest ja pakuvad võimalusi nii rohkem pingutada kui ka edust rõõmu tunda.
Minu unistuste ülikoolis ei kuhja õppejõud kõikide ainete saatuslikke arvestusi paari näda- lasse, vaid kujundavad lõpphinnet läbipaistvalt semestri käigus. Ühtlasi on minu unistuste ülikoolis õppejõududel väiksem koormus ja rohkem aega tudengitele keskenduda. Intellek- tuaalne töö konveierlindil on väheloominguline, ebaefektiivne ning ei inspireeri.
Priit Kaasik
        7
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 15 / TALV 2021




































































   6   7   8   9   10