MII7058 

Uurimissuunad haridustehnoloogias 

3 AP

Õppejõud: Kai Pata, PhD

Üliõpilased loovad individuaalse ja rühmatöö käigus arusaamise teoreetilistest ja rakenduslikest pedagoogilistest haridustehnoloogiliste uuringute põhisuundadest maailmas.

Individuaalse tegevuse ja kaaslaste evalveerimise kaudu kujundatakse haridustehnoloogilise teadusartikli analüüsi oskused. Rühmatöös õpitakse evalveerima õpisüsteemi pedagoogilistest printsiipidest lähtuvalt.


Hindeline arvestus

Teadusartiklite kriitilise ja argumenteeritud analüüsimise kogemused, mis võimaldavad magistritöö jaoks leida olulist teadusinformatsiooni ning hinnata seda erinevate pedagoogiliste teooriate valguses. Teadusartikli struktuurielementide tundmine.

Teadmuse loomise pädevused õpikeskkondadest konnektiivsete ning sotsiaal-konstruktivistlike printsiipide kohaselt. Oskus hinnata õpikeskkondi nende pedagoogilistest lubavustest ja õpiparadigmadest lähtuvalt. Haridustehnoloogilistes uuringutes ja arendustöös valdavalt kasutatavate õpiparadigmade tundmine. 
Hindes kasutatakse järgmiseid kaalusid:
40 % teadusartikli analüüs ja ettekanne seminaris, 
30 % aktiivne osalemine seminarides, 
30 % õpikeskkonna pedagoogiline evalvatsioon wikis.



Materjalid ja tegevused nendega

Õppematerjalid: Loengumaterjalid tutvustavad teemavaldkonda lähemalt. Loengumaterjalide teemal on võimalik kuulata selgitavat loengut kontaktpäeval. Lisaks loengumaterjalidele on võimalik lugeda samateemailisi ingliskeelseid artikleid. Loengumaterjalid annavad vajalikud teadmised õpikeskkondade hindamiseks ja teadusartiklite sisu mõistmiseks.

LOENG 1  LOENG 2  LOENG 3  LOENG 4
 LOENG 5  LOENG 6  LOENG 7 LOENG 8

Artiklid: Artiklid tuleks valida artiklite loetelust, artiklid on valitud vastavalt loengute teemadele. Iga teemaga seonduvalt valmistavad üliõpilased ette teadusartiklite kokkuvõtted, mis esitatakse kaaslastele. Järgneb arutelu artikli teemal. Artikli kokkuvõte saadetakse 1-2. lk pikkuse word'i dokumendina  kpata@tlu.ee ja nii artiklit kui ka selle kokkuvõtet on soovitav/võimalik enne seminari lugeda. Hinnatakse ettevalmistatud kokkuvõtte ülevaatlikust artikli sisu edasiandmisel, artikli esitamisel oskust olulisi artikli aspekte välja tuua. Iga teemaga seonduvalt on võimalik lugeda ka varasematel aastatel tehtud artiklikokkuvõtteid.

Seminari ettevalmistamise juhend


Õpikeskkondade hindamine

Õpikeskkondade näidisloetelust valitakse üks hinnatav õpikeskkond. Wiki keskkonnas loovad üliõpilased individuaalselt selle õpikeskkonna tutvustuse, lähtudes eelkõige keskkonna pedagoogilistest lubavustest. Järgnevalt on kaaslaste ülesanne täiendada wiki artikleid õpikeskkondade kohta ja anda hinnang, milliseid õpiparadigmasid õpikeskkond toetab. Wiki-lehekülgi täiendatakse kogu kursuse toimumine jooksul pidevalt ning iga lehekülje autorid saavad lõplikult valminud lehekülje eest hinde. Hindamisel arvestatakse järgmisi komponente: Õpikeskkonna tutvustus (kelle loodud, kellele loodud, kuidas töötab, operatsioonisüsteem, kust leida, mis on keskkonna autorite eesmärk, milliseid õpetamisprintsiipe nad väidetavalt järgivad), õpikeskkonna olulised pedagoogilised lubavused (milliseid pedagoogilisi tegevusi selle elemendid toetavad), õpikeskkonnas järgitud õpiparadigmad (selgitus, miks toetab just seda/neid). Lõpphinnang: õpikeskkonna plussid ja miinused.