1. Matemaatika

"Allen Ng" - allen-terri-ng@att.net
"Uuringud näitavad, et surma peamiseks põhjuseks on elu."

Oscar Lanzi III - o13@webtv.net
Kaks matemaatikud lähevad restorani lõunastama. Üks pakub teisele kihlvedu, milles kaotaja maksab tasub arve. Teine on sellega nõus. Esimene matemaatik siis jätkab: "Veame kihla, et kelner ei tea summa ruudu valemit: (a+b)2."
Tulebki kelner, küsitakse, millega võrdub (a+b)2.
Kelner vastab: "Ilmselgelt on (a+b)2=a2+ b2."
Ja lisab: "Eeldusel loomulikult, et a ja b on antikommutatiivsed."

K: Mida vastab matemaatik, kui talt küsida, kas ta tahab, et aken oleks avatud või suletud?
V: Jah.

schaker@scubed.scubed.com - Stefan Chakerian
Matemaatik näitab teistele seminaril mingi teooria tõestust. Kui ta on juba suurema osa sellest läbinud, ütleb üks matemaatikuist:
"Oot-oot! See teoreem ei ole õige. Mul on sellele vastunäide!"
Esitaja vastab: "Sellest pole midagi. Mul on kaks tõestust."

Matthew Pordage
Üks armastusväärne asi matemaatikute juures see, kui kaugele nad võivad minna, et hoiduda igasuguse reaalse töö tegemisest.

H. Eves Return to Mathematical Circles, Boston: Prindle, Weber and Schmidt, 1988.


S. P. Riley - rileystp@flyernet.udayton.edu

Kui A=B ja B=C, siis on see väga kena ja õige kõikjal peale praktika. Kui Julie armastab Nicki ja Nick armastab Sarat, siis Julie armastab Sarat. Kas see on õige?


John Blasik

CNN-s teatati, et avastati uus algarv, mis on 4 korda suurem kui eelmine rekord.


Susan Stepney stepneys@logica.com

Minu kogemus matemaatika vallas on tavaliselt pigem nagu:
"Ma ei tea täpselt, mida paganat see maa peal tähendab"... ... kribin, krabin ... ... "Oh, jah, kuid see on veider viis selle kirjutamiseks" ... ... kribin, krabin... ... "see peaks nüüd olema palju selgem viis"... ... kribin, krabin... ... "oeh, see on sama, millest alustasin. Kuid nüüd saan ma sellest aru."
Ma ei oska *lugeda* matemaatikat, ma oskan seda vaid kirjutada :-)

Kolleeg andis selle paremini edasi: "matemaatika ei ole vaatajate spordiala."
(Ja mina veel imestan, miks vektor- ja tensoranalüüsi loengutes tudengeid vähemaks ja vähemaks jääb. Siin on sellele väga selge põhjendus.)

Teoreem: Kõik positiivsed täisarvud on huvitavad.
Tõestus: Tõestame vastuväiteliselt. Eeldame, et leidub vähim mittehuvitav positiivne täisarv. Kuid see on juba huvitav, mis
arv see selline on! Seega leidub siin vastuolu. MOT.

Teoreem: Kõik arvud on igavad.
Tõestus (vastuväiteline): Eeldame, et x on vähim mitteigav arv. No keda see huvitab?

Michael Stueben
K. Milline on ekstavertne matemaatik?
V: Sinuga rääkides jõllitab ta SINU kingi.


Matemaatikaüliõpilane läks statistikast kontrolltööd tegema. Kuivõrd vastused oli kõik õige/vale, siis otsustas ta vastamiseks münti visata (kull või kiri). Statistika professor vaatas, kuidas tudeng kõik need kaks tundi muudkui viskas mündi üles, püüdis kinni, kirjutas vastuse, viskas mündi üles … jne. Kui need kontrolltööks ettenähtud kaks tundi olid läbi saanud, olid kõik tudengid peale selle ühe, oma tööd ära toonud. Professor jalutas selle üliõpilase laua juurde ja lausus:
“Kuulge, ma näen, et te pole selleks statistika kontrolltööks õppinud. Te pole isegi oma küsimustikku avanud! Kui te vastuste saamiseks ainult münti loobite, miks see teil siis nii kaua aega võtab?”
Tudeng vastab oma münti edasi visates: “Tssss! Ma kontrollin oma vastuseid!”


Üks matemaatik (Richard Glass) on kirjutanud, et kui tema veel kolledžis õppis, kuulas ta ka üht psühholoogia kursust. Psühholoogia lektoril oli kombeks eksamil esitada üks küsimus selliselt:
“Küsi endalt üks küsimus ja vasta sellele.”
Kuivõrd loo autor oli matemaatik, küsis ta endalt: “lahendada järgnev differentsiaal-võrrand (võrrand  kustutatud) järgmistel tingimustel (tingimused kustutatud).” Ja jätkas võrrandi lahendusega.
Järgmisel päeval läks see tudeng matemaatika osakonda, et ühe oma professoriga kokku saada. See ütles talle: “Mine minema, ma olen sinu lollaka psühholoogia eksami hindamisega ametis.”
Tudengisse suhtuti edaspidi üsna suure respektiga ning see psühholoogia professor ei esitanud eksamil enam kunagi sellist küsimust.


Olete te kuulanud poliitikuid, kes väidavad, et kui nemad valitakse, hakkavad kõik keskmisest kõrgemat palka saama?

Maailmas kahte sorti inimesi: ühed, kes ei tee matemaatikat, ja teised, kes ei muretse selle pärast (et nad ei tee).

ljames@unlgrad1.unl.edu - Larry James
Maailmas kahte sorti inimesi: ühed, kes ei tee matemaatikat, ja teised, kes ei muretse selle pärast (et nad ei tee).

Ära iialgi ütle "n faktoriaalis", lihtsalt karju agu jõuad "n!"!


Volker Moell - moell@mathematik.uni-kl.de
Minu sõber, kes polnud 2,5 aasta matemaatikast midagi kuulnud, nägi oma esimese semestri loengus sellist valemit:
f(x) = f(0)/0! + f'(0)/1! *x + ...
Pärast esimese "0!" lugemist mõtles ta: "Mis imelik hüüumärk. Ahaa, ma mõistan - te ei saa nulliga jagada, ettevaatust!"
Kuid pärast "1!" lugemist ta imestas: "Hei, te ei saa ühega jagada! Mida see peaks tähendama?!" Ja pärast pikemat mõtisklust suutis ta jõuda selle märgi tegeliku tähenduseni. 
Zenonfoobia - irratsionaalne hirm koonduvate ridade ees. 
Rafy Marootians - rafy@cairo.anu.edu.au
Loogika on süstemaatiline meetod tulla valele järeldusele... usaldusväärsusega.

Statistika on süstemaatiline meetod tulla valele järeldusele ... 95% -lise usaldusväärsusega.

Matemaatika on nomenklatuuri süstemaatiline kuritarvitus, arendatud spetsiifilistel eesmärkidel. 


Mark Chrisman - chrisman@ucsmath.ucdavis.edu
Enamus algarve on paaritud. Tõestus: löö lahti mõni matemaatika-alane raamat ja otsi üles mõni algarv. Esimene, mille te leiate, on tõenäoliselt paaritu. 
Alain Craig - Alan.Craig@durham.ac.uk
Matemaatikud teatasid uuest täisarvust, mis on 27 ja 28 vahel. "Me ei tea, miks ta seal on või mida ta seal teeb," ütles Cambridge'i matemaatik dr. Hilliard Haliard. "Me teame vaid, et ta ei käitu normaalselt, kui ta võrranditesse panna, ja et ta jagub kuuega, kuigi vaid korra." 
Mark Chrisman - chrisman@ucsmath.ucdavis.edu
"Number, mille te valisite, on immaginaarne. Palun pöörake telefoni 90° ja proovige uuesti." 
James Michael Hammond - hammond@cs.utk.edu
KUI MATEMAATIKUD PAHADEKS MUUTUVAD

"Psss, tule siia," ütles mulle vilavate silmadega mees pikas vihmamantlis, kutsudes mind vihmaselt tänavalt kõrvale, hämarale alleele. Järgnesin.
"Mida müüd?" küsisin.
"Geomeetrilise algebra drooge."
"Ohh!?"
"Geomeetria droogid. Sa saad kõik ülespidi, allapoole, saad külgedele, sisse- ja väljapoole.."
"Oot-oot," katkestasin. "Ma pole iial kuulnud sisse- ja väljapoole teisendustest."
"Oh, tead sa suisa armud neisse, sinu suvalised bilineaarsed hulgad, ja siin, need parimad," ütles ta, kallates suurt pudelit oranzhide pillidega tühjaks.
"Mis need siis on?" pärisin.
"Etteantud teisendajad. Nad pööravad sind enamatel tasanditel kui sa üldse teadki."
"Kõlab kenasti. Ja need bilineaarsed teisendused?"
"Siin on neid terve hulk. Siin näiteks - sa hakkad seda armastama -- tänaval hüütakse seda "üks üle z-i". Võta need ja sa hakkad rääkima 'Lõpmatuse punkti' terminites."


Aritmeetika neli tehet - kiitmine, nahutamine, jorutamine ja pragamine. (Lewis Caroll: "Alice imedemaal") 


Insenerimatemaatika esimene seadus: Kõik lõpmatud read koonduvad, ja enamasti koonduvad esimeseks liikmeks.

Keskkooli õpilane esitab oma täis joonestuspaberi matemaatika õpetajale ja seletab:
"Missis........, ma teen algebrat, ma teen geomeetriat, võin isegi statistikat teha, kuid joonestamine on see, kus ma suudan vaid joone joonestada!"

Algebralisi sümboleid kasutatakse, kui ei teata, millest jutt käib." 


Üks sell olla otsustanud minna aju siirdamise kliinikusse et oma aju suurendada. Sekretär seletas talle, et vaid kolme sorti ajusid on hetkel saadaval. Doktorite omas on 20$ unts, advokaatide omad 30$ unts ja matemaatikute omad $1000 unts.
"1000 dollarit untsi eest!" karjus sell. " Miks nad nii kallid on?"
"Sest ühe untsi saamiseks on nii palju matemaatikuid vaja." 
Inseneride seltskond peab lipuvarda kõrguse kindlaks määrama. Neil on vaid mõõdulint ning nad on juba täiesti närvis, sest mõõdulint kukub pidevalt alla tagasi ega taha püsti seista.
Läheb sealt mööda matemaatik, küsib, milles probleem ning soovitab siis võtta lipuvarras maha ja siis mõõta.
Kui ta lahkub,sõnab üks insener: "Täpselt matemaatikute moodi! Meil on ju kõrgust vaja, mitte pikkust!" 
Hullumajas jookseb üks hull ring, ajab teisi taga ja karjub: "Kätte saan, siis integreerin ära, diferentseerin ära!"
Vaid üks hull on rahulikult paigal. Esimene on selle peale suisa tige ja karjub, kas see teda ei kardagi.
"Ei," vastab see. "Ma olen e astmel x." 
Funktsioon ja diferentsiaaloperaator saavad kusagil Hilberti ruumis kokku.
Diferentsiaaloperaator: Seisa paigal või ma diferentseerin su ära.
Funktsioon: Unusta see ära, ma olen ex (e astmel x).
Diferentsiaaloperaator: Ma olen d/dy (diferentseerin y järgi). 
Boy's Life, 1973. a. mai
Ralf: Isa, kas sa teed mu matemaatika homseks ära?
Isa: Ei, see poleks õige.
Ralf: Hästi, sa pead üritama.

"Põhjus, miks igal suuremal ülikooli on matemaatika osakond, on see, et see tuleb odavam kui kõigile neile inimestele töö leidmine. "

Me kasutame epsilone ja deltasid, sest matemaatikud kipuvad vigu tegema.

Matemaatik otsustanud kord pisut praktilisemaid probleeme tundma õppida. Nägi siis teadetetahvlil seminari sellise kena pealkirjaga: "Hammasrataste teooria." Sinna ta läks.
Lektor tõusis üles ja alustas: "Reaalarvuliste hammaste arvuga hammasrataste teooria on hästi tuntud ..."


1 + 1 = ?
1 + 1 = 3, 1 suurte väärtuste korral.

Peter Bengtsson - a94petbe@ida.his.se
Moodsas matemaatikas saab algebra varsti nii tähtsaks, et numbrid omandavad varsti vaid sümboolse tähenduse.

prasad - c1prasad@watson.ibm.com
Kleini pudel rendiks -- sisu jääb sisse.

Jukka Sinkko - jusinkko@mail.freenet.hut.fi
Topoloogilises põrgus on õlu pandud Kleini pudelitesse.

Jascha Franklin-Hodge - joeshmoe@world.std.com
Matemaatika on keel, mida Jumal kasutas maailma kirjutamiseks.

Kui Jumal on eksimatu, siis miks lõi ta katkevad (mittepidevad) funktsioonid?

Zdislav V. Kovarik - kovarik@mcmail.cis.mcmaster.ca
Pensionile läinud matemaatik hakkas aednikuks ja nüüd kasvatab kapsaid, ruutjuurtega.

Zdislav V. Kovarik - kovarik@mcmail.cis.mcmaster.ca J. Effeli koomiksist.
Jumal annab Eedeni aias Aadamale geomeetriatundi: " Kaks paralleelset sirget lõikuvad lõpmatuses. Ma ei suuda seda tõestada, kuid ma olen seal olnud."

Dave McQuillan - dmcq@dsbc.icl.co.uk
Matemaatikaõpetaja: Nüüd oletame, et lammaste arv on x...
Õpilane: Aga mis saab siis, kui lammaste arv ei ole x? 


Peter Taylor - P.A.Taylor@open.ac.uk
See pole päris nali väidetavasti on see juhtunud UK-s ühel mingis koolis ühel matemaatika eksamil.

Küsimus: Mitu korda võib 83-st lahutada 7 ja mis jääb pärast seda järele?
Vastus: Ma võin 83-st 7-t lahutada nii palju kordi, kui tahan, ja ikka jääb järele 76.

Dave Wright - centaur@nai.net
Sul on matemaatikaga probleeme? Helista 1-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2,362]

Ian Ellis - ian@iglou.com
Kui paralleelsed sirged lõikuvad lõikuvad lõpmatuses, siis peab see küll väga kärarikas koht olema kõigi nende sirgetega. 


Oled sa kuulnud miskit statistikutest?
Tõenäoliselt ...

Statistika tähendab mitte kunagi midagi öelda midagi kindlat.

Statistika on kunst mitte kunagi öelda, et sa eksid.

Suitsetamine on statistika peamine põhjus.

"On valed, neetud valed ning statistika." - Mark Twain.

3 igast 4-st ameeriklasest moodustab 75% elanikkonnast.

Surm on 99%-liselt laboratooriumirottidele ettemääratud.

Kas sa ikka tead, et suuremal enamusel inimestest on rohkem jalgu kui keskmiselt?
See on ilmselge, 57 miljoni briti hulgas on tõenäoliselt 5000 ühe jalaga inimest. Seetõttu keskmine jalgade arv inimestel:
((5000 * 1) + (56 995 000 * 2))/ 57 000 000 = 1,9999123...
Ning kuivõrd enamusel on 2 jalga ...

Statistik on mees, kes siis, kui tal pea on ahjus ning jalad jääs, ütleb, et keskmiselt tunneb ta end hästi.

Kas tead, kui loll võib üks keskmine mees olla? Definitsiooni järgi on pooled seagi rumalamad kui see keskmine. -- J.R. "Bob" Dobbs.

K: Statistiku definitsioon?
V: Keegi, kel pole küllalt isiikupära, et olla arveametnik.

Vastavalt viimastele uurimustele, moodustavad 51% inimestest enamuse.

Viimane valitsuse 10-aastane uurimus, mis maksis 3 miljardit USD, avaldas, et 3/4 Ameerika inimestest moodustab 75% elanikkonnast.


ÜHT-TEIST KÕIGIST MATEMAATIKUTEST
Olevat olnud selline statistikaüliõpilane, kes autot juhtides alati kiirendas enne ristmikku, pärast seda pidurdas kohe hoo maha ja uimerdas järgmise ristmikuni. Ükskord võttis ta mingi reisija peale. Kuid selle närv ei pidanud sellisele sõidustiilile hästi vist vastu ja hakkas siis juhilt pärima, miks see nii imelikult sõidab.
Statistikatudeng vastas: "Statistiliselt rääkides on kaugelt tõenäolisem, et te satute liiklusõnnetusse ristmikul, niisiis tahan ma lihtsalt kindel olla, et ma seal võimalikult vähem aega kulutaksin."

3 meest reisisid õhupalliga. Kuid peagi tekkis udu ja kui see hajus, avastasid nad, et on mingis kanjonis. Ütles siis üks neist: " Mul on idee! Me peaksime karjuma abi järele. Siin kanjonites peaks hästi kajama ning hääl seega kaugele kostma."
Hüüabki siis kõvasti: "Heiiii! Kus me oleme?"
Kaja oli õige mitu korda kuulda ja oma 15 minuti pärast kuulevadki nad vastust: "Heiii! Te olete eksinud!"
Üks meestest sõnab: "See pidi matemaatik olema!"
Teised küsivad hämmastunult, kust see teab?
"Kolmel põhjusel: 1) tal võttis vastamine nii kaua aega; 2) tal oli absoluutselt õigus; 3) vastus oli absoluutselt kasutu."

Matemaatikud on nagu prantslased: mida sa neile ka ei ütleks, nad tõlgivad selle oma keelde ja edasine on juba midagi täielikult erinevat. (Johann Wolfgang von Goethe)


Kaks matemaatikaprofessorit olid restoranis. Üks väitis, et keskmine inimene ei tea miskit keskkooli matemaatikast. Teine vaidles vastu, et keskmine inimene teab siiski tunduvalt rohkem, kui esimene arvab. Ja siis tõuseb esimene ja läheb tualetti. teine professor kutsub kiiresti ettekandja ja ütleb: "Kui te meile eine toote, küsin ma teilt ühe matemaatilise küsimuse. te peaksite sellele vastama 'Üks kolmandik x kuubis' Kas te saaksite seda öelda?"
Neiu sõnab: "Ma ei tea, kas see mulle meelde jääb. Ükskor.. mmm mmm"
"Üks kolmandik x kuubis"
"Mmmm...:"
"Üks."
"Üks."
"Kolmandik."
"Kolmandik."
"x kuubis."
"x kuubis."
"Üks kolmandik x kuubis."
"Üks kolmandik x kuubis."
Niisiis, ettekandja lahkub ja teine professor tuleb tagasi. Niisiis jätkavad oma vestlust kuni mõne minuti pärast tuleb ettekandja toiduga. Teine professor siis küsima:
"Vabandage, ega teil midagi selle vastu pole, kui ma teilt midagi küsiksin?"
"Ei, ei!" "Oskate te öelda, kui palju on integraal x ruut dx-st? (x ruudust)?"
Ettekandja vaikib hetke, siis ütleb: "Üks kolmandik x kuubis"
Hakkab juba ära minema, peatub, keerab ümber ja lisab: "Pluss konstant!"

 Märkus: Käisime sõbraga Kadriorus ja tuli idee, et peaks seda integraali küsima Kadrioru lossi valvavatelt politseinikelt.
Küsisime. Üks ütles, et ta ei tea, teine küsis meil, mis on integraal. Tegime ülesande lihtsamaks, pärisime, mis on integraal x-st. Esimene vastas endiselt, et ei tea, aga teine hakkas tigedaks saama ... Ütlesime sellele esimesele õige vastuse ära, kuid teise jaoks oli ilmselgelt tegemist ülemõistuse käiva vestlusega ja me eelistasime lahkuda. 


Matemaatik on seadeldis, mis töötleb kohvi ümber teoreemideks. -- P. Erdos

Matemaatik on inimene, kes ütleb, et kui ruumis peaks olema 3 inimest ning 5 tuleb sealt välja, siis peaks 2 veel sisse minema, et ruum tühjaks saaks.

Füüsikaprofessor jalutas läbi üliõpilaslinnaku, matemaatikaprofessori juurde. Füüsikaprofessor oli mingi eksperimendi teinud, töötanud välja empiirilise võrrandi, mis paistis saadud andmeid selgitavat ning palus nüüd matemaatika professorit, et see võrrandi üle vaataks.
Nädala pärast saavad taas kokku ja matemaatikaprofessor ütleb, et võrrand on vale. Füüsikaprofessor oli kasutanud võrrandit eksperimendi tulemuste ennustamiseks ja saanud väga häid tulemusi. Seetõttu palub siis matemaatikaprofessoril selle uuesti üle vaadata.
Läheb siis veel nädal mööda, saavad taas kokku ning matemaatikaprofessor seletab füüsikule, et võrrand on tõesti kasutatav, "Kuid ainult triviaalsel juhul, kui tegemist on positiivsete reaalarvudega."

Kuulus matemaatikaprofessor oli linnas konverentsil. Ta saabus mõned päevad varem ning nõustus pidama kohalikus kolledzhis nooremate kursuste üliöpilastele loengu.
Kuii ta oli tahvli juba mitmeid kordi katnud igasuguste Besseli funktsioone puudutavate võrrandite ja valemitega, tuli tal meelde, ket auditooriumis peaksid enamus nooremad üliöpilased olema, kes pole Besseli funktsioonist midagi kuulnud. Tundes, et ta on rääkinud tudengeile midagi sellist, mis neilt kaugelt üle pea on, pöördus ta ringi ja küsis tudengeilt, kas need Besseli funktsiooni on näinud. Auditoorium oli vait. Lõpuks söandas üks tudeng tõsta käe ja märkis, et ta pole iial varem Besseli funktsiooni näinud. Professor noogutas nõusolevalt. Keeras siis ilma mingi kõhkluseta ringi, osutas tahvlile öeldes: "vaat', siin on mõned!" ja jätkas loengut.

"Matemaatik on pime inimene pimedas ruumis, otsimas musta kassi, keda seal pole" - Charles Darwin

"Inimene, kes suudab aasta jooksul lahendada võrrandi x2 - 92 y2 = 1, on matemaatik.-- Brahmagupta

Matemaatika on defineeritav kui kõnealune subjekt, mille korral me iial ei tea, millest me räägime, ega kas see, mida me ütleme, ka tõele vastab. -- Bertrand Russel