õpetaja

Kui soovite oma kogukonna haridusjuhtidega jõuda ühisele arusaamisele, kuidas kõige paremini õppimist toetada, siis ootame teid liituma Tallinna Ülikooli hariduspsühholoogia programmiga, kus õpime koos ühe kohaliku omavalitsuse haridusspetsialistide ja koolide meeskondadega, kuidas toetada koole vastavalt kõige uuematele teadmistele haridusmaastikul.

Hariduspsühholoogia programmi eesmärk on:

  • kohaliku omavalitsuse tasandil hariduse kujundamine ning koolide toetamine vastavalt kõige uuematele teadmistele haridusmaastikul;
  • omavalitsuse tasandil koolide võrgustiku loomine, et aidata kaasa kaasaegsete psüühikateadmiste rakendumisel koolides;
  • kooli tasandil õppekava muudatuste rakendumise ning õpikogukondade tekke toetamine; 
  • juhtkonna tasandil tingimuste loomine õpetajate jätkusuutliku ja tõhusa õppimise toetamiseks;
  • klassiruumi tasandil võimaluste leidmine õpilaste tõhusamaks toetamiseks õpetajate piiratud ajaressurssi ja õppijate individuaalseid erinevusi arvestades.

Kuidas me seda teeme?

Esimese aasta jooksul õpime põhjalikult, kuidas analüüsida klassiruumis toimuvat läbi psüühiliste protsesside prisma ning luua õppimist toetav keskkond, mis võtab muuhulgas arvesse ka õpilaste vanuselisi erinevusi (nt teismeiga). Läbi koostöise õppimise tugevdame kohaliku omavalitsuse ja koolide meeskondade võrgustikku ning paneme paika kindla plaani, kuidas kooli tasandil õppimisega edasi minna. 

Teisel aastal keskendume peamiselt kooli tasandil õpetajate õppimise toetamisele ning oma koolis uuringute läbiviimisele. Selleks on olemas igakuine tugi konsultandi näol. Arendame andmekirjaoskust ning toetame koolipõhiste andmerühmade loomist. Lisaks toimuvad KOVi-ülesed koolide kohtumised, et omavahelist koostööd tugevdada ning parimaid praktikaid jagada. 

Mida programmis osalemine kohalikult omavalitsuselt ja koolilt nõuab?

Esimese aastal

  • Kõikide koolide ja kohalike omavalitsuste meeskondade kohtumised ühisel seminaril sagedusega kord kuus.
  • Vahepealsel ajal kohtumised konsultantidega kaks kuni kolm korda kuus (igal koolil on vähemalt üks konsultant).
  • Ühine ja kindel ning eelnevalt kokkulepitud koostööaeg meeskonnal (soovitatavalt pool või terve päev nädalas).
  • Meeskonnaliikmete tahe ja valmidus õppida ning koolis õppimist eest vedada.

Teisel aastal

  • Ühine ja kindel ning eelnevalt kokkulepitud koostööaeg meeskonnal (soovitatavalt pool või terve päev nädalas).
  • Meeskonnaliikmete tahe ja valmidus õppida ning koolis õppimist eest vedada.
  • Osalemine kolmel korral aastas kohaliku omavalitsuse koolide ühiskohtumistel.

Programmi tuumikmeeskond:

Programmi osalustasu selgub kokkuleppel kohaliku omavalitsusega ning sõltub osalevate koolide arvust. 


Kandideerimine programmi

Kandideerimine algab sügisel 2024. Täpsema info saamiseks kirjutage meiliaadressile piret.oppi@tlu.ee.


2023/2024 toimus pilootprogramm Saue vallas, kus osalesid Saue valla haridusosakonna töötajad ja kõigi seitsme kooli meeskonnad. 

Loe selle kohta kajastust:


Tagasiside pilootprogrammis osalejatelt

Marina Lokk, Saue valla haridusspetsialist

"Kuna osalen paljudes keerulistes ümarlaudades, siis programmis saadud teadmised aitavad tõhusamalt neid olukordi lahendada, sest on tekkinud parem arusaam õpimotivatsioonist, eneseregulatsiooni oskustest, on kergem leida võimalusi lahendusteks ja koostööks. Sest eneseregulatsiooni arvesse võttev õpetamine aitab paremini toetada õppijate heaolu ja ka vaimset tervist. Koosõppimine enda ala parimate teadlastega on ju suurepärane võimalus enda enesearenguks!" 


Mariana Liiv, Saue valla eripedagoog

"Need on teemad, millega peaks ikkagi kursis olema 100% kõik õpetajad, lapsevanemad ja tegelikult õpilased ise ka. Seega ma arvan, et sellise programmi võiks läbida kõik vallad. Et oleks ühtne arusaam ja põhitõed õppimise ja õpetamise osas. Aga lisaks sellele võiks olla kõigil koolidel ka kohustus neil teemadel oma koolis ülejäänusid koolitada. Ja veel ideaalsemas olukorras ka lapsevanemaid koolitada."


Veikko Kõrv, Turba kooli direktor

"Tänu programmis osalemisele suudan aidata ja suunata õpetajat paremini, selgitada ja põhjendada õpetajale, miks just nii on vaja teha ja miks teistmoodi ei tohi. Ning ei kaota lootust, et ka õpetajate uskumusi ning mõtteviise saab muuta. Seetõttu hakkame õpetajatega koos kõike seda uuesti õppima ja õppetöös arvestama/kasutama."


Krista Merilo, Saue kooli õpetaja

"Programmis osalemine on mulle andnud kinnitust, et olen õigel teel. On palju asju, mida saan nö korrata, aga mitmed asjad on päris uued. Eks ikka - mingite "asjade" murdmine oma peas nõuab rohkem tööd ja vaeva ja see õpitud muster kipub kriisisituatsioonis esile tulema, aga päriselt - olen mingeid mustreid juba murdnud. Samas see on mitme aasta töö."


Krista Pudel, Nissi Põhikooli õpetaja

"Tore oli tuttavaks saada Saue valla teiste õpetajatega. Veelgi toredam oleks ka edaspidi kokku saada ja just kogemusi vahetada selliste praktikate kohta, mis töötavad. Sain programmist tänu ühele magistritööle väga kasuliku praktilise tööriista, mis aitab selgitada, mis toimub õpilastega täidesaatvate funktsioonide vaatenurgast ja läbi selle oskan oma õpilasi nüüd paremini toetada ja õppetööd planeerida." 


Helena Pihel, Ruila kooli õppejuht

"Minu jaoks on “Koosõppiv vald” olnud viimaste aastate suurima mõjuga koolitus, mille raames olen endas ja meie kooli kooskonnas tajunud päris muutust ja arengut. Olen seeläbi omandanud ka enesekindlust muutmaks süsteeme, mis on “alati nii olnud” õpilasele ja mis seal salata – ka õpetajale sõbralikumaks. Selles koolitusprogrammis ei ole võimalik vaadata endas või tiimis arendamist vajavatest külgedest mööda ja see on minu arvates kõige ägedam asi – nii saab sündida tõeline muutus!"


Lisainfo:
piret.oppi@tlu.ee