Mentorid

Haridus- ja noorsootöö mentorvõrgustiku kohtumine "Quo vadis, haridusmentor?"
3.–4. detsembril 2024 Hestia Hotel Europa konverentsikeskuses Tallinnas (Paadi tn 5)

Haridus- ja noorsootöö mentorvõrgustiku ühisel kohtumisel jagatakse parimaid mentorluse praktikaid ning saab kuulata inspireerivate esinejate ja tegutsevate mentorite kogemuslugusid.

Selleks, et arendada mentorite professionaalsust ja rollikindlust on oluline jätkata arendustegevustega. Reflekteerida ning mõtestada saadud kogemusi, teadmisi ja oskusi, jagada senist praktikat, saada infot mentorlusvaldkonna uutest suundadest, kinnistada omandatut ning harjutada uusi tehnikaid ning võtteid.

Ajakava

3. detsember kell 10.30–17.00

10.00–10.30      Saabumine ja tervituskohv
10.30–11.00      Avamine
11.00–12.30      Kes on mentor?
12.30–13.30      Lõunapaus
13.30–15.00      Mentorluse uued suunad (töötoad)
15.00–15.30      Kohvipaus
15.30–17.00      Mentori roll haridusmaastikul
17.15–20.00      Ühine õhtusöök hotelli restoranis

4. detsember kell 9.30–15.00

09.00–09.30      Tervituskohv
09.30–11.30      Sissejuhatus
Haridusjuhi karjäärimudel
Inimlikkus ja inimkesksus
11.30–12.00      Kohvipaus
12.00–13.30      Haridusmentorite võrgustik
13.30–13.45      Kokkuvõtted
13.45–15.00      Lõunapaus
15.00                 Asume koduteele!

Lisainfo

Mentorite baaskoolitused

Toimumise aeg

 
Algus 19.09.2024
Lõpp 10.11.2024

Mentorite baaskoolituste eesmärk on saada süsteemne ülevaade mentorprotsessi juhtimisest, teadvustada mentori rolli ja ülesandeid arenguprotsessis ning arendada oskusi ja tööriistu tõhusaks mentorluseks.

Õppetöö sisu

Õppetöö jaotub viiele õppepäevale (õppepäeva kestus arvestuslikult 6 akadeemilist tundi). Kohtumiste vahepeal peavad osalejad sooritama arendusülesandeid, mis aitavad kinnistada õpitut ja rakendada seda praktilises töös ning millest jääb peale koolitust õppijale mentori tööriistakast.

Iseseisvad  tööd (43 ak t):

  • Refleksiooni Päevik (mentorsuhte eneseanalüüsivahend), maht 8 ak t.
  • Enesehindamise küsimustiku täitmine ja analüüs (tööriist emotsionaalsete ja sotsiaalsete oskuste hindamiseks), maht 6 ak t. 
  • Arengu eesmärgistamine ja tegevusplaani koostamine (protsessi näide sh meeskonnalt tagasiside alusel kohandused), maht 8 ak t. 
  • Tööriistad mentee ja organisatsiooni tugevuste leidmiseks ja arendamiseks, tagasisidestamse tehnikad (meetodid tõhusa tagasiside andmiseks) maht 7 ak t. 
  • Keeruliste situatsioonide lahendamine, juhtumianalüüs (analüüsivahendid), maht 6 ak t.  
  • Koostöö ja meeskonna võimestamise tehnikad (valida praktikas rakendamiseks  üks tööriist, tegevuse analüüs ja prognoositav mõju), maht 8 ak t.   

Koolituste teemad

  • Mentorluse tähendus ja mentori roll. Mentori sotsiaalsed ja emotsionaalsed oskused, emotsionaalne paindlikkus. Mentorlus kui koostöine õppimine. Oskuste, hoiakute ja valmisolekute kujundamine õppimist toetava mentorlussuhte loomiseks ja hoidmiseks. Usaldus, konfidentsiaalsus, mentor-mentee suhtes. Eesmärgistamine ja eneseanalüüs mentorina ning mentee toetamisel. Praktilised näited ja meetodid mentorlusprotsessist.
  • Koostöise kultuuri loomine ja juhtimine. Mentorlus kui protsess. Koostöised tegevused professionaalses arengus. Professionaalset arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside. Õnnestumiste tähistamine. Tugevuste kaardistamine. Jõustamine. Väärtustav uurimine. Arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside. Toimetulek keeruliste olukordadega ja probleemi lahendamine. Koostöise meeskonna juhtimise praktilised meetodid. Meeskonna võimestamise võimalused. Mentori tööriistakasti kasutamine.

Õpiväljundid

Koolituse tulemusel õppija:

  • mõistab mentorluse tähendus formaalse- ja mitteformaalse hariduse kontekstis; 
  • teadvustab enda kui mentori rolli organisatsiooni ja individuaalse arengu toetamisel;
  • oskab seada arengueesmärke ja kavandada muutusioskab koostöiselt seada arengueesmärke ja kavandada muutusi;
  • oskab suunata mentee ja kooskonna initsiatiivi ja anda arengut toetavat tagasisidet;
  • oskab teadvustada ja analüüsida erinevaid juhtimissituatsioone oma töös ning otsib teadlikult parimaid lahendusi, oskab toetada kolleegide arengut;
  • teadvustab enda tugevaid ja arendamist vajavaid sotsiaalseid ning emotsionaalseid kompetentse ning nende olulisust.