Üleminekuperioodil toimuval atesteerimisel hinnatakse töötaja tulemuslikkust lähtuvalt seni kehtinud ametikoha nõuetest. Positiivse atesteerimistulemuse puhul rakendab atesteerimiskomisjon uue mudeli ametikoha leidmiseks ka uue mudeli kriteeriume.
Veebirakenduses on võimalik anda uue mudeli kriteeriumite osas enesehinnang (võttes seejuures eelduseks, et atesteerimistulemus on positiivne). Rakendust on võimalik kasutada mitmeid kordi ja seda ka enesehinnanguid muutes. Seega, kui näiteks korralise atesteerimiseni on jäänud veel paar aastat, on võimalik seada endale siht, et atesteerimise hetkeks saavutada tänasest kõrgem tase mõne hindamiskriteeriumi osas.
Kõiki alamkriteeriumeid hinnatakse 4 taseme skaalal, kuid tähele tuleb panna, et töövaldkonna koondhinnang ei kujune automaatselt alakriteeriumite hinnangute aritmeetilise keskmisena, vaid on alakriteeriumite hinnangutest lähtuv kaalutletud hinnang. Seetõttu on ka veebirakenduses oluline iga töövaldkonna osas anda oma kaalutletud koondhinnang pärast alakriteeriumite hindamist.
ÕPPETEGEVUS |
Õpetamiskogemus ja õppearendustegevus |
Tase |
Oodatav töökogemus ja tulemuslikkus |
Oodatavate töötulemuste näited |
1 |
Mõningane õpetamiskogemus (sh kogenumate akadeemiliste töötajate kursuste assisteerimine) ning valmidus arendada oma õpetamismeetodeid. |
Tõendatud õpetamiskogemus ja läbimõeldud ettekujutus heast õpetamispraktikast.
analüüsiv/enesekriitiline hoiak ning motiveeritud plaan enda kui õpetaja arendamiseks. |
2
|
Edukad süstemaatilised kogemused iseseisva õpetamise ja kursuste väljatöötamise vallas. Mõningane kogemus õppematerjalide väljatöötamises ja õppekavaarenduses osalemises. |
Tõendatud edukas iseseisev õpetamine ja kursuste väljatöötamine, sh õppeesmärkide selgitamine, erinevate õpetamismeetodite rakendamine vastavalt vajadustele, kasutades üliõpilaste ja kaastöötajate tagasisidet eesmärgiga õpetamise kvaliteeti tõsta.
On digitaalsete õpikeskkondade ja õppevahendite süstemaatiline kasutaja.
On välja töötanud õppematerjale.
On osalenud õppekavaarenduses. |
3
|
Ulatuslik ja märkimisväärsel tasemel kogemus ja pühendumine bakalaureuse- ja magistriõppes õpetamises/õpetamisele, samuti ainekursuste ja õppematerjalide väljatöötamises. Süstemaatiline osalemine õppekavaarenduses. |
Õpetamispraktikad ja -meetodid on edukad (positiivne tagasiside, tunnustused jne).
On kogenud innovatiivsete õpetamismeetodite, sh digitaalsete vahendite ja õpikeskkondade kasutaja.
On välja töötanud kaasaegseid õppematerjale, mis on üliõpilaste poolt kõrgelt hinnatud.
Tõendatud süstemaatiline osalus ainekursuste väljatöötamises ja õppekavaarenduses. |
4
|
Ulatuslik edukas kogemus doktoriõppe tasemel õppetegevuse läbiviimisel. On saavutanud silmapaistva taseme õpetamises ja ainekursuste väljatöötamises kasutades sh teaduspõhiseid lähenemisi. On edukalt juhtinud õppekavaarendust, sh doktoriõppe tasemel. Soovituslikult rahvusvahelisel tasemel õppekavaarenduse (sh ühisõppekavade loomise) kogemus. |
Õpetamispraktikaid ja -meetodeid peetakse silmapaistvalt headeks (läbivalt suurepärane tagasiside, auhinnad jne); On tunnustatud innovatiivsete õpetamismeetodite kasutaja ja arendaja (sh teaduspublikatsioonid didaktika vallas).
On töötanud välja üldsusele kättesaadavaid õppematerjale, mida kasutatakse erialal laialdaselt ka teiste akadeemiliste töötajate poolt.
Õppearendustegevus on koostöö- ja tõenduspõhine sh tõendatud edukas juhtimiskogemus ainekursuste väljatöötamises ja õppekavaarenduses.
Tõendatud edukas osalus rahvusvahelisel tasemel õppearendustegevuses. |
Juhendamine |
Tase |
Oodatav töökogemus ja tulemuslikkus |
Oodatavate töötulemuste näited |
1 |
Soov juhendajana tegutseda ja areneda ning õppida kogenumatelt akadeemilistelt töötajatelt.
Atesteerimisel mõningane juhendamiskogemus (sh kaasjuhendaja rollis) |
Juhendatava positsioonilt saadud kogemuste põhine läbimõeldud ettekujutus heast juhendamispraktikast.
Tõendatud juhendamistegevus.
Analüüsiv/enesekriitiline hoiak ning motiveeritud kava juhendajana edasi areneda. |
2
|
Mõningane edukas bakalaureuse- ja magistriõppe üliõpilaste iseseisva juhendamise kogemus (sh seminaritööde juhendamine). |
Tõendid /esitatud näited rakendatud heast juhendamispraktikast.
Juhendatud üliõpilased on töö kaitsnud õigeaegselt.
Positiivne tagasiside juhendamismeetodite kohta.
Juhendatud üliõpilased on saanud ülikooliväliseid auhindu/tunnustust.
Juhendatud üliõpilased on pärast õpingute lõpetamist edukalt asunud tööle ülikoolis või mujal. |
3
|
On edukalt juhendanud magistri- või doktoriõppe üliõpilasi ning koostanud selle põhjal üliõpilastega ühispublikatsioone või aktiveerinud üliõpilaste publitseerimistegevust. |
Tõendid /esitatud näited rakendatud heast juhendamispraktikast.
Juhendatud üliõpilased on saanud ülikooliväliseid auhindu/tunnustust.
Magistri- või doktoriõppe üliõpilased on töö kaitsnud õigeaegselt.
Magistriõppe üliõpilased on oma uurimistulemused avaldanud ja/või jätkanud doktorantuuris.
Ühispublikatsioonid juhendatud üliõpilastega.
Juhendatud üliõpilased on pärast õpingute lõpetamist edukalt asunud erialasele tööle ülikoolis või mujal. |
4
|
On edukalt juhendanud arvukaid üliõpilas- ja lõputöid, sh arvukalt ka doktoriõppes.
On saavutanud silmapaistva taseme juhendamises ja üliõpilaste akadeemilise-, sh publitseerimistegevuse aktiveerimises. |
Tõendid/esitatud näited rakendatud silmapaistvast juhendamispraktikast.
On kaasanud doktoriõppe üliõpilasi oma uurimisprojektidesse, sh kõrgetasemelised ühispublikatsioonid juhendatud üliõpilastega.
Doktoriõppe üliõpilased on töö kaitsnud õigeaegselt.
Doktoriõppe üliõpilasi on avaldatud enam kui formaalsed põhinõuded ette näevad.
Doktoriõppe üliõpilased on saanud ülikooliväliseid auhindu/tunnustust.
Doktoriõppe üliõpilased on läinud edasi järeldoktorantuuri või jätkanud kõrgetasemelistel erialastel ametikohtadel.
On juhendanud järeldoktorante või saanud taotlusi mentorluseks järeldoktorantuuris.
Nõustab väiksema kogemusega akadeemilisi töötajaid nende juhendamistöös. |
Professionaalne areng õppetegevuse läbiviija ja juhendajana |
Tase |
Oodatav töökogemus ja tulemuslikkus |
Oodatavate töötulemuste näited |
1 |
On osalenud õpetamis- ja juhendamisoskuste algkursusel ja/või erialase arengu alastes tegevustes (ametikohale kandideerimisel soovituslik).
Väärtustab erialast enesetäiendamist. |
Õpetamis- ja juhendamisoskuste algkursuse tõendatud läbimine.
Analüüsiv/enesekriitiline hoiak ning motiveeritud erialase arengu kava. |
2
|
On osalenud õpetamis- ja juhendamisoskuste algkursusel ja/või erialase arengu alastes tegevustes algtasemest kõrgemal tasemel ning rakendanud saadud teadmisi. |
Tõendatud osalus õpetamis- ja juhendamisoskuste koolitusel, kursustel, seminaridel või erialase arengu alastes tegevustes algtasemest kõrgemal tasemel.
Õpetamise- ja juhendamisalaste teoreetiliste teadmiste tõendatud rakendamine õpetamis- ja juhendamispraktikate parendamiseks. |
3
|
Süstemaatiline ja kestev osalemine õpetamis- ja juhendamisoskuste alasel koolitusel ja muudes erialase arenguga seotud algatustes ning saadud teadmiste edukas rakendamine. |
Kestev osalus (koolitaja ja/või koolitatavana) õpetamis- ja juhendamisoskuste alasel koolitusel, kursustel, seminaridel ja muudes algatustes, mis on seotud erialase arenguga õpetamise ja juhendamise vallas.
Saadud teadmiste, asjaomase kirjanduse ja üliõpilaste tagasiside süstemaatiline tõendatud kasutamine õpetamis- ja juhendamispraktikate edendamiseks.
Hea juhendamispraktika tõendatud rakendamine uute kolleegide toetamisel/juhendamisel. |
4
|
Kestev erialane areng mitmesugustes vormides ning ekspertteadmiste ja kogemuse edukas rakendamine tõenduspõhise õpetamise ja juhendamise viiside kasutamisel.
Enesearendamise ja mentorluse alaste tegevuste organiseerimine ja eestvedamine. |
Tõendatud osalus mitmesugustes erialase arengu alastes tegevustes, sh nende tegevuste tõendatud eestvedamine.
Tõendatud koostööpõhised ja tõenduspõhised arenduspraktikad ja tagasiside süstemaatiline kasutamine (sh tegevus- ja arendusuuringud jms).
On läbi töötanud ja praktikas kasutanud rikkalikult asjaomast kirjandust ning avaldanud ka vastavasisulisi publikatsioone.
Tõendatud edukas osalus mentorlusalastes tegevustes, sh nende tegevuste eestvedamine. |
|
Hinnangute aritmeetiline keskmine - Palun anna selle töövaldkonna osas oma koondhinnang:
|
ÜHISKONDLIK JA INSTITUTSIONAALNE TEGEVUS |
Ühiskonnale suunatud innovatsioon, koostöö ja populariseerimine. |
Tase |
Oodatav töökogemus ja tulemuslikkus |
Oodatavate töötulemuste näited |
1 |
Kandideerimisel soovitavalt ühiskonnale suunatud tegevustes osalemise kogemus. Atesteerimisel oma valdkonnaga seotud ühiskonnale suunatud tegevustes osalemise kogemus. |
Tõendatud osalus ühiskonnale suunatud tegevustes ja sellesuunalises koostöös (sh ühiskondlike rollide täitmine; osalemine poliitikakujundamises; pressiteadete ja kommünikeede kirjutamine). |
2
|
Korduv osalemine ühiskonnale suunatud innovatsiooni, koostöö või populariseerimise tegevustes, sh teadustulemuste avaldamine eesti keeles. |
Tõendatud osalus ühiskonnale suunatud tegevustes ja koostöös, mis aitab tutvustada eriala/ülikooli ja parandada selle mainet (koolides, ettevõtetes, kultuuri-organisatsioonides, kogukondlikes võrgustikes).
Osalus erialastes ekspertkogudes ja komisjonides väljaspool ülikooli.
On avaldanud oma teadustulemusi eestikeelsetes teaduslikes ja/või populaarteaduslikes väljaannetes. Muust rahvusest töötajate puhul ka mõnes muus rahvuskeeles, mis ei ole teadusvaldkonnas igapäevaselt kasutusel. |
3
|
Osaleb aktiivselt ühiskondlikes ja innovatsioonialastes tegevustes, mida on tunnustatud. Avaldab kõrgetasemelisi teadustulemusi eesti keeles. |
Tõendatud jätkuv osalus ühiskonnale suunatud, kultuuri- või ärialases koostöös. Süstemaatilised ja sisukad sidemed poliitikakujundajate või üldsusega.
Nõustamis- ja teenuslepingud.
Kaastöö meediale.
Kutsed üritustele ja konverentsidele väljaspool akadeemilisi ringkondi.
On kaasanud väliseid sidusrühmi ülikooli tegevustesse (nt on kaasanud akadeemilisse tegevusse teiste institutsioonide esindajaid, on aidanud üliõpilaskandidaatide ringi laiendada elukestva õppe võimalusi silmas pidades jms).
On avaldanud rahvusvahelisel tasemel teadustulemusi eestikeelsetes teaduslikes ja/või populaarteaduslikes väljaannetes. Muust rahvusest töötajate puhul ka mõnes muus rahvuskeeles, mis ei ole teadusvaldkonnas igapäevaselt kasutusel. |
4
|
Juhtiva rolli kogemus ühiskonnale suunatud ja innovatsioonialastes tegevustes, mis on ühiskonda olulisel määral mõjutanud. Avaldab kõrgetasemelisi teadustulemusi eesti keeles. |
On oma eriala arvamusliidriks. Tõendid selle kohta, et tegevus on oluliselt mõjutanud poliitikat või avalikku arvamust.
On kutsutud osalema riiklikes või rahvusvahelistes poliitikaid kujundavates ekspertrühmades.
Auhinnad ja tunnustused ühiskonnale suunatud innovatsioonialaste tegevuste eest.
Ühiskonnale suunatud, kultuuri- või ärialane tõendatud koostöö, mis on viinud ühisprojektide, ühispublikatsioonide või patentideni.
Tõendatud reaalne kasu ühiskonnale akadeemiliste ringkondade välisest vaatepunktist (tunnistused, aruanded, tegevused, hinnangud või muud tõendid muutuste kohta).
On algatanud väliste sidusrühmade kaasamist ülikooli tegevustesse (nt uued akadeemilised töötajad ja üliõpilased).
Avaldab süstemaatiliselt rahvusvahelisel tasemel teadustulemusi eestikeelsetes teaduslikes ja/või populaarteaduslikes väljaannetes. Muust rahvusest töötajate puhul ka mõnes muus rahvuskeeles, mis ei ole teadusvaldkonnas igapäevaselt kasutusel. |
Haridus-, teadus- ja loomealane - korralduslik tegevus ning kaasatus võrgustikesse |
Tase |
Oodatav töökogemus ja tulemuslikkus |
Oodatavate töötulemuste näited |
1 |
Kandideerimisel soovitavalt töörühmades ja/või võrgustikes osalemise kogemus. Atesteerimisel osalemine haridus-, teadus- või loomeala korralduslikes tegevustes ja/või siseriiklikes erialastes võrgustikes. |
Osalus/liikmelisus siseriiklikes erialastes haridus-, teadus,- või loomealastes töörühmades, võrgustikes või organisatsioonides. |
2
|
Osalus haridus-, teadus- või loomeala korralduslikes tegevustes ja rahvusvahelistes professionaalsetes võrgustikes. |
Liikmelisus siseriiklikes erialastes haridus-, teadus- või loomealastes organisatsioonides või võrgustikes.
Osalus erialaste ürituste korraldamisel.
Osalus rahvusvahelistes erialavõrgustikes. |
3
|
Osalus haridus-, teadus- või loomeala korralduslikes tegevustes ning nende tegevuste eestvedamine riiklikul tasemel.
On kaasatud rahvusvahelistesse erialavõrgustikesse ning rahvusvaheline koostöö on nähtav teadus-/loomealastes projektides või muudes erialastes tegevustes. |
Juhtivad rollid või aktiivne osalus riiklikes ühendustes või olulistes erialavõrgustikes.
Kohaliku (või piiratud levikuga) ajakirja või raamatuseeria toimetaja või kaastoimetaja. Rahvusvahelise kõrgetasemelise erialase ajakirja toimetuskolleegiumi liige.
Tõendatud erinevad koostööalased tegevused rahvusvahelise erialavõrgustiku liikmetega.
Aktiivne osalus erialaste mõjukate ürituste korraldamisel. |
4
|
On osalenud rahvusvaheliste võrgustike loomises ja/või juhtimises ning edukalt kujundanud need tegevused rahvusvahelisteks projektideks või muudeks kõrgetasemelisteks erialasteks tegevusteks. |
Juhtivad rollid rahvusvahelistes ühendustes või olulistes võrgustikes.
Juhtivad rollid või aktiivne osalus rahvusvaheliste mõjukate erialaste ürituste korraldamisel.
Olulise rahvusvahelise ajakirja või raamatuseeria toimetaja või kaastoimetaja.
Teadusprojektid osalusega rahvusvahelistest võrgustikest. Olnud publikatsioonide kaasautoriks koos rahvusvaheliste kolleegidega.
Kutsed rahvusvaheliste konverentside ja muude akadeemiliste ürituste peakõneleja rolli või aruteludele.
On kutsutud (kaas)juhendama või oponeerima doktoriväitekirju välisülikoolides.
On kutsutud osalema rahvusvahelistes ekspertkomiteedes, uurimiskomiteedes või doktorinõukogudes. |
Institutsionaalne arendustegevus ja administratiivülesanded |
Tase |
Oodatav töökogemus ja tulemuslikkus |
Oodatavate töötulemuste näited |
1 |
Kandideerimisel soovitavalt institutsioonilise arendustegevuse kogemus. Atesteerimisel ülikoolile vajalikes arendustegevustes osalemise kogemus. |
Tõestatud panus institutsiooni v selle üksuse arengusse.
On osalenud komisjonides ja töörühmades.
Tõestatud panus õppekavade turundusse. |
2
|
Edukas ja järjepidev administratiivülesannete täitmine ja/või panus institutsiooni arendustegevusse üksuse tasandil. |
Tõestatud panus institutsiooni v selle üksuse arengusse.
Aktiivne osalus instituudi või selle allüksuse komisjonides ja töörühmades.
Tõestatud panus õppekavade turundusse. |
3
|
Edukas ja järjepidev panus akadeemilise institutsiooni või üksuse algatustesse ning selle sujuvasse toimimisse ja juhtimisse. |
Aktiivne osalus ülikooli taseme töörühmadesse ja komisjonidesse.
On panustanud institutsionaalse poliitika/strateegia arendamisse.
On töötanud kolleegide vahetu juhina ning tõestatult positiivselt mõjutanud tööprotsessi. |
4
|
On edukalt juhtinud akadeemilisi institutsioone või üksuseid. On panustanud ja panustab aktiivselt ja mõjukalt institutsionaalsetesse uuendustesse või uute strateegiate väljatöötamisse. |
On olnud akadeemilises institutsioonis või üksuses juhtivatesse rollidesse määratud või valitud. Tõestatud oluline panus institutsiooni või üksuse juhtimisse/haldamisse.
On juhtinud või juhib ülikooli komisjonide tööd.
On juhtinud institutsionaalse või akadeemilise põhiüksuse (nt teaduskonna, instituudi) taseme poliitika arendamist ning jätkab aktiivset panustamist. |
|
Hinnangute aritmeetiline keskmine - Palun anna selle töövaldkonna osas oma koondhinnang:
|