Materjale enesearenduseks ja enesekontrolliks

Olles  tutvunud  esitatud materjalidega,  võib kaasamõtleja  parema mõistmise ja enesearengu huvides alustada  eneseanalüüsiga.  See tühendab - püüda mõista teda ennast mõjutavaid  ja normeerivaid  välju-rühmi - seega  jõuda oma habituse ja identiteedi teadvustamiseni.

Teine ülesanne pakub  võimaluse kaasa elada erinevate inimeste akadeemilise identitedi ja seda kujundavate asjaolude esitusele ning  püüda neid analüütiliselt  mõista. Selle ülesande taustal võib ka esimene, enesekohane ülesanne saada uue mõõtme ja mõistmise tasandi.

Institutsionaalse õppe korral esitatakse ülesanded tekstina õppejõule, need võivad olla ka rühma-arutelu teemaks ja päädida ühise habituse ja identiteedi skeemiga. Enesearenduslikus tegevuseski on hea leida kaaslane, olgu silmast-silma või virtuaalmaailma kasutades ning kõnelda oma lood läbi.