Enesekontrollitest 1

iDevide ikoon Täida lüngad
Lugege õppematerjale ja täitke lüngad puuduvate sõnadega. Vastuseid saate kontrollida koheselt! Vajadusel lugege veelkord õppematerjale.
Tervisega seotud kehalise all mõistetakse sellist liikumist, mis mõjutab kas otseselt või kaudselt indiviidi seisundit.  

Kõige mitmekülgsem ja kõige tervislikum mõju on treeningul. Tänu vastupidavustreeningu kestvale koormusele on töös kõige tähtsamad . Kuid kindlasti peab tegema ka treeningut. Head informatsiooni intensiivsusest annab meile südame , mis iseloomustab organismi reaktsiooni .Treeningutega taasalustades tuleks kindlasti alustada väiksema .

Tervisesport sai alguse umbes sajandi keskpaigas, seostatakse seda eelkõige Uus-Meremaa kuulsa jooksutreeneri nimega. Idee põhines konna süsteemi tugevdamisele kestva abil.

Teiseks rahvaspordile mõju avaldanud meheks oli USA sõjaväearst Kenneth .Töötati välja treeningsüsteem võime suurendamiseks ja ning täpsusega treeninguplaanid, mis annavad ka liikumisharrastajatele koormuse määramiseks orientiirid.

Spordiharrastuse külje järgi on toodud jooksjatüüpi:

  • ehk gilmour,
jooksja ehk põder
januneja ehk kukk.

Vormisoleku juurde kuuluvad omadused- tugev , võime, terve .

Optimaalse treeningpulsi saate arvutada järgmise valemi alusel:


pulss + ( - 3/4vanus - puhkepulss) x K

Õige valdamine on kasulik mitmel põhjusel:
- hea tehnika korral kulutatakse sama läbimiseks vähem
- väiksem ja kukkumiste oht
- hea võimaldab enam mõnu tunda.