Kepikõnd

iDevice ikoon

Spordiala sobib hästi nii algajatele, spordiga taasalustajatele, vanematele inimestele, samuti mitmete haiguste ja vigastuste korral - liigeseprobleemid, veenihaigused, südame - vereringehaigused, samuti operatsioonijärgseks taastumiseks. Eesmärk- liikuda looduses ja värskes õhus.

Kepikõnnil kulutab organism energiat üle 400 kcal, võrdluseks tavalisel kõnnil 280 kcal, jooksmisel 400 - 700 kcal, olenevalt tempost ja kehakaalust.

Kiire käimine koos keppidega on lihtne selgeks õppida, koormus langeb sisuliselt kogu organismile. Kepikõnd koormab ligi 90 % organismi lihaskonnast, ta on 40 - 50 % efektiivsem tavalisest kõnnist. Enam on koormatud ülajäsemed ja rindkere. Käte liikumise ulatus ette - taha reguleerib ka jalgade liikumise ulatust. Mida pikem on kepitõuge selja taha, seda pikem tuleb samm. Mida pikemad ja lõpuni viidumad on käte ja jalgade liigutused, seda jõulisemad on ka pöörded puusa, rindkere, õlgade ja kukla piirkonnas. Kepikõnnil koormatakse vähem ka liigeseid - kui jooksmisel on koormus jalgadele üle 3 korra üle kehakaalu, siis kepikõnnil vaid 1,8 korda.
Kepikõnd arendab viiest kehalisest võimest nelja - vastupidavust, jõudu, koordinatsiooni, liikuvust. Vastupidavusalana tugevdab kepikõnd südant ja vereringet, suurendab hapniku omastamist, samuti parandab selja liikuvust, leevendab lihaspingeid, parandab meeleolu, vähendab stressi.
Kepikõnd on sobiv tervisetreening kõigile.

Kepikõnnil on organismile väga positiivne toime:
- kepikõnnil paraneb suurte ja peamiste lihasrühmade seisund - tugevnevad käsivarre, selja, kõhu, puusavöö ja jalalihased
- paraneb südame- vereringe ja hingamiselundite talitlus
- kepikõndi võib harrastada kõikjal ja igal ajal, selleks sobivad nii asfaltkattega tee, park, liivarand, mets
- kepikõnni liigutused on täiesti loomulikud, kuna põhinevad organismi normaalsel liikumisel
- kepikõnd sobib kõigile - algajad, tervisesportlased, tippsportlased, nii noored kui vanad
- kepikõnni vahendit - keppi saab kasutada kepivõimlemisel, mis teeb sind graatsilisemaks ja tugevamaks.
Kepikõnni positiivsed mõjud
- parandab lihaste tugevust
- suurendab vastupidavust
- mõjub positiivselt meeleolule
- suurendab energiakulutust ligi 20 % võrreldes tavalise kõnniga
- tõstab pulsisagedust 10 - 15 lööki / min enam kui tavaline kõnd
- ei tundu tavalise kõnniga võrreldes raskemana
- leevendab vaevusi kukla- ja õlapiirkonnas
- parandab rühiomadusi
- vähendab põlveliigestele langevat koormust
- on ohutu liikumisviis südamehaigete taastusravis
- kepivõimlemise harjutuste regulaarne sooritamine aitab töövõimet suurendada