Käsitöö tehnikad lasteasutuses

Erinevate tehnikatega katsetamise vastu on koolieelses eas lapsel loomulik huvi,
kasutame seda lapse arendamiseks. Käelise tegevuse läbiviimiseks läheb
vaja läbimõeldud tööjuhiseid, leida õiged materjalid. Loovad
tegevused võimaldavad kaasata teiste ainete tundmaõppimist. Laske
lapsel jutustada oma tegemistest tööprotsessi ajal, see arendab nii
keelt kui ka mõtlemist. Uute tehnikate tundmaõppimine ja töövahendite kasutamine arendab tööoskuseid, kujunevad esmased teadmised ohutusest. Loendamine, geomeetriliste kujundite tundmaõppimine, loodusvaatlused esemete paremaks äratundmiseks, on loomulik osa käelise
tegevuse lõimimisel teiste ainetega.
Mida varem ja rohkem pakutakse lapsele võimalusi erinevate tehnikatega tegelemiseks, seda enam tekib temas ka tulevikus huvi ja areneb loovus.
Kursuse läbimiseks lugege läbi materjal teemade kaupa. Praktilised tööd on soovitatav läbi teha koos lastega ja koguda näidised õpimappi. Kirjutage tööde juurde teema nimetus ja tähelepanekud, mida töö käigus märkasite.
Põnevaid avastusi,
Gled-Airiin Saarso

Kirjatus Avita väljaanded, autor Gled- Airiin Saarso
Sari "Meistrimehed oleme I-IV"
"Meistrimehed oleme õpetajaraamat"
"Kevadised Meisterdused"
"Sügisesed meisterdused"
"Talvised meisterdused"
"Papercrafts Around the World", Fiarotta 2000 NY
"Picasso and his life", Oxford University Press, 1975
"Mosaics for the first time", NY, 2004
"Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad", Riiklik Eksami-ja Kvalifikatsioonikeskus, Tln 2009
Pildid
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution 3.0 License
Koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekava, osa Käsitöö didaktika ainest