Analüüs ja hindamine

Õppe- ja kasvatustegevuse analüüsimine lasteaias toimub nii rühma kui lasteasutuse tasandil. Iga õppeaasta lõpul koostab lasteaia juhataja rühmade kokkuvõtete alusel kogu lasteasutuse õppekasvatustegevuse kokkuvõtte.

Õppe- ja kasvatustegevuse hindamise aluseks on lasteaia õppekava rakendatus - kuidas on täidetud püstitatud eesmärgid, kuivõrd on pedagoogid õpikäsitusest lähtuvalt rakendanud õppekasvatustegevuse läbiviimise põhimõtteid, millised on olnud laste arengu tulemused. Eesmärkide täitmise hindamisel saab aluseks võtta pideva õppimise ja arenemise tsükli rakendamise (PDCA) ja vastavalt saadud tulemustele kavandada järgneva perioodi eesmärgid.

Õppe- ja kasvatustegevuse hindamisel saab kasutada erinevaid meetodeid, mis lasteasutuse pedagoogilises nõukogus kokku lepitakse. Näiteks lapse arengu hindamisel saab kasutada teste, mängu vaatlusi, joonistuste vm tööde vaatlust, kriteeriumipõhist arenguhindamist. Pedagoogide tegevuse hindamisel saab kasutada päeviku jm dokumentatsiooni analüüsimist, õpetajate eneseanalüüsi, õpetajate tegevuste vaatlust, õpetaja tegevuse kriteeriumipõhist hindamist. Oluline on ka lastevanematelt ja lastelt saadav tagasiside rahulolu-uuringute kaudu.

iDevice ikoon Ülesanne
Loe kogumikust "Lasteaiaõpetaja tunnustamise ja hindamise võimalusi" lk 54-67 läbi artikkel personali tunnustamisest Tallinna Linnupesa Lasteaias. Milliseid pedagoogide tegevuse hindamise võimalusi selles lasteaias kasutatakse? Kas need on õpetajate jaoks motiveerivad?

Autor: Tiia Õun