Page 8 - TLÜ ajakiri
P. 8
6
ÜLIKOOLIST
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 3 / KEVAD 2013
“Samal ajal sünnib koostööst kõvasti kasu eel- kõige mõlema osapoole tudengitele, aga ka õppejõududele,” lisab Vinter. TLÜ Kasvatus- teaduste Instituudi dotsendi Tiia Õuna sõnul avardab liitumine eeskätt üliõpilaste võima- lusi, kuna neil on nüüd rohkem valikuid ja laiem suhtlusring. Näiteks täiendatakse koos Pedagoogilise Seminari ja Rakvere Kolledži õppejõududega lasteaiaõpetaja õppekava, et pakkuda üliõpilastele uusi kõrvalerialasid ja rohkem erialaseid valikaineid.
Foto: Janne Jakobson
TPS-i tudeng ja üliõpilasnõukogu esimees Egle Põldmaa kinnitab, et liitumisest saadi kasu just õppeainete ning valikute rohkuse tõttu. Enim rõõmustab Põldmaad, et seminari üliõpilas- nõukogu on nüüd TLÜ Üliõpilaskonna osa. “Meie silmaring on laienenud, kuna saame osaleda uutel koolitustel ja teistmoodi sünd- mustel.”
Põldmaa hinnangul tunnevad Pedagoogilise Seminari tudengid end nüüdseks Tallinna Üli- kooli täieõiguslike tudengitena. “On küll raske harjuda korraga nii paljude uute reeglite ja olukordadega, kuid tudeng õpibki iga päev.”
HIK! – õpetajakoolitus digitaalsetele pärismaalastele
Airi Ilisson-Cruz
Aasta algul käis TLÜ rektor Tiit Land Riigi- kogus välja põneva mõtte.
Nimelt tutvustas ülikooli juht äsja asutatud haridusinnovatsiooni keskust (HIK), mis hak- kab tegelema heas mõttes hullude ideedega. “Haridusinnovatsiooni keskus on uute ideede genereerimise ja katsetamise koht,” märkis Land. “Me varustame uue keskuse kõige mood- samate tehniliste vahenditega, kaasame välis- spetsialiste ning koondame noort järelkasvu, kes julgevad mõelda piirideta ja katsetada.”
Haridusinnovatsiooni keskuse projektijuhi Klemen Slabina sõnul tuleb õpetajahariduse arendamiseks panustada andekatesse ja innu- katesse inimestesse. “Andekate, tarkade ja ins- pireerivate inimeste kaasamiseks nii ülikoolis kui ka ülikoolist väljaspool vajab HIK lõimitud õpikeskkonda, kus viia ellu innovaatilisi pro- jekte, mille eesmärk on õpetajahariduse kvali- teedi tõstmine Tallinna Ülikoolis.”
Sisustamisel on kaheksa laborit, mis hakkavad toetama aineõpetajate praktikakogukondi ja levitama tegevõpetajate kogemusi kolleegilt- kolleegile-õppimise põhimõtete kaudu. Hilje- malt sügiseks pakuvad peamiselt Terra maja neljandal korrusel asuvad laborid innovaati- lisi klassiruume koos tehnikaga, et praktiliselt katsetada ja kasutada juba olemasolevaid ning ka alles väljatöötamisel olevaid metoodikaid, õppematerjale ja tehnoloogiat.
Haridusinnovatsiooni keskus soodustab ka akadeemiliste üksuste koostööd. Selle puudu- mine on igipõline probleem õpetajakoolitust pakkuvates ülikoolides.
“Laborites hakkab toimuma õpetajakoolituse õppetöö, aga kindlasti ei jää sealt eemale ka


































































































   6   7   8   9   10