Page 10 - TLÜ ajakiri
P. 10
8 SAAME TUTTAVAKS
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 4 / SÜGIS 2013
Sügissemestri algus tõi HIK-ile uue juhi ja värske hingamise professor Mati Heidmetsa näol, kes on õpetanud nägema Eesti haridus- strateegia laiemat pilti: astuda pikki samme väikeste käikude kaupa. „HIK-i juures on hästi oluline suhtumine – me ei tea kõigest kõike ega saagi seda kunagi teada. Meie roll on otsida uusi teadmisi ning üritada ka teistes inimestes tekitada tunnet, et siin ja seal on veel nii palju peidus. Selleks ei ole vaja doktorikraadi, peab vaid olema avatus ja tahe,” märgib Klemen.
Nüüd on HIK töös, otsides moodsaid õpe- tamisviise kaheksas valdkondlikus laboris. Ehk et „töö torudega on ühel pool”. Ettevõtlik Klemen seab uusi sihte, milleks on nii rahvus- vaheliste kui ka kohalike partnerite leidmine.
Lähitulevik: rahvusvahelistumine
Lähiajal plaan on leida sarnased keskused üle maailma, uurida välja neis pakutav, kaardistada see süsteemselt ja valida välja partnerid. Muu hulgas tegeleb Klemen õpirände projektidega, et õppejõududel oleks veel enam võimalusi rah-
vusvahelistest kogemustest õppida ning oma kogemusi jagada. Jaanuarist alates on tal mõte hakata tegema sisulisemat koostööd koolidega. „Ühel päeval nädalas hakkame pakkuma kooli- dele mitmesuguseid võimalusi: kutsume õpeta- jad ja õpilasi katsetama seda, mida rahvusvahe- line kogemus on ülikooli toonud. Soovime Eesti koolides levitada häid ja läbiproovitud prakti- kaid.”
Järgneva paari aasta jooksul on Klemenil veel üks oluline eesmärk, nimelt kaitsta dok- toritöö, mille juhendajad on professorid Tõnu Viik ja Mati Heidmets. Mida Klemen uurib? Loomulikult seda, et mis on haridusinnovat- sioon ja selle põhjused.
Suvepuhkusel Ungaris, 2013. aasta augustis. Foto: Klemen Slabina


































































































   8   9   10   11   12