Page 33 - TLÜ ajakiri
P. 33
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 4 / SÜGIS 2013
ESSEE 31
Belgias ning saatsin hulga väiksemamahulisi taotlusi mujale Euroopasse ja USA-sse. Minu kavatsused luhtusid mitte seetõttu, et Eestis saadud haridus kuidagi nõrk oleks või taotlused nigelad, aga konkurents on tõepoolest karm. Ma hindan äärmiselt kõrgelt nii projektikoostamise kogemust kui ka tagasisidet, mis ma olen saanud kahel korral Marie Curie projektiga napilt ukse taha jäädes ja ka pisemaid taotlusi kirjutades.
Järeldoktorantuur pole tegelikult õppuriks olemine traditsioonilises tähenduses. Samas inimene õpib uute kogemuste kaudu kogu aeg ja seda koduülikoolist teise minek eeldab- ki. Vastuvõttev ülikool võib olla nii Eestis kui ka ükskõik millises maailma riigis. Tunnistan ausalt, et ma ei näe erilist mõtet ühest Eesti üli- koolist teise minekul. Meie teadusmaastik on liialt väike, et täita järeldoktorantuuri eesmärk
– laiendada oma silmaringi. Loomulikult oleneb kõik erialast, kuid mõttemaailma avardami- seks on mõistlikum otsida tippe kaugemalt ja nendega koostööd tegema hakata. Nii laieneb noore akadeemilise töötaja erialane suhtlusring oluliselt ja see tuleb hiljem enam kui kasuks.
Konnatiigistuda on lihtne
Palun ärge mõistke mind valesti, kuid läbides kõik haridusastmed ühes ülikoolis, nii nagu olen teinud mina, toimub teatav konna- tiigistumine. Õnneks sain nii bakalaureuse kui ka magistriõpingute ajal Eestist pikemalt vahetusüliõpilasena ära käia ning doktoriõpin- gute ajal lühiajaliselt mujal kursustel osaleda. Õppimise kõrvalt olen aastaid töötanud samas ülikoolis. Kollektiiv võib küll olla suurepärane ja töö meeldiv, kuid teataval määral pidurdub uute ideede pealetulek. Seetõttu on mõneaas- tane eemalolek äärmiselt oluline. Nii avardub maailmapilt ning on võimalus näha suuremaid probleemistike laiemalt ja koduseid, võib-olla väiksemaid, distantsilt. See võimaldab edasis- tele teadusküsimustele uuenduslikke lahendusi pakkuda.
Samas saab mujale minnes rakendada juba olemasolevaid teadmisi uute eesmärkide ellu- viimisel ning õppida juurde uusi metoodikaid ja analüüsivõimalusi. See on suurepärane või-
malus laiendada teaduslikku diskussioonipinda, õppida kasutama erinevaid kommunikatsioo- nivõimalusi, omandada esinemis- ja kirjutamis- kogemust. Tänapäevases projektipõhises maail- mas võib just järeldoktorantuurist saada noore teadlase esimene juhitav projekt.
Jällenägemiseni!
Ega ma oska väga täpselt ette plaanida, mis meid ees ootab. Ma olen korra Jaapanis käinud, kuid see ei eelda, et ma tunnen seda riiki, tean kombeid ja teaduskultuuri. Ma pean koos lapsega harjuma uue koha, keele, kultuuri, kommete ja ajaga ning selle juures akadeemilises plaanis suuremaks kasvama ja iseseisvuma. See pole lihtne, kuid ka mitte ületamatu. Ma usun siiralt, et sellest saab minu akadeemilise identiteedi kujunemise oluline etapp.


































































































   31   32   33   34   35