Page 8 - TLÜ ajakiri
P. 8
6 SAAME TUTTAVAKS
Olla korraga nii teadlane kui ka ajakirjanik, võib viia päris suure rollikonfliktini, leiab teaduskommunikatsiooni doktorant Arko Olesk. Foto: Kristjan Madalvee
ARKO OLESK: MÄNGUD TEADUSE JA MÄLUGA
Kadri Eisenschmidt
Hinnatud teadusajakirjanik Arko Olesk (33) on tulnud mälumängumeistriks nii paaris- kui ka võistkondlikel meistrivõistlustel. Ta on ka ise mälumängudele küsimusi koostanud, sealhulgas Kuldvillakule, aga ka mälumängu maailma- ja Euroopa meistrivõistluste tarbeks. Tallinna Ülikoolis juhib Arko Teadus- ja inno- vatsioonikommunikatsiooni keskust ning õpib selle kõrvalt doktorantuuris teaduskommuni- katsiooni.
Arkoga ülikoolilinnakus kohtudes uurin, mis on tema jaoks mälumäng ja kuidas ta on loo- dushuvi kõrvalt selleni jõudnud. Arkol on elav kujutlusvõime: teetassi taga mõtiskleme peagi hoopis selle üle, kuidas hoida koduplaneeti ja kas tulevikus oleks parem elada näiteks Marsil.
Sind teab mälumängurina terve Eesti. Kuidas oled selleni jõudnud?
Mu mälumängurist isa võttis mind aeg-ajalt võistlustele kaasa. Koos hakkasime mängimas käima, kui olin 14-aastane. Selles eas saadud kogemused kinnistuvad kogu eluks ja kujun- davad inimest palju. Õigel ajal alustades sain hea põhja alla.
Kas paistsid lapsena silma väga hea faktimä- luga?
Mõnikord poetasin mõne fakti ja siis teised imestasid, kust ma küll seda tean. Mul on hea mälu ja olen alati väga palju lugeda armasta- nud.
Kas mälumäng on sinu jaoks sport?
Jah, kahtlemata. See on võistlus: seal selguvad parimad ja inimesed treenivad, et olla pari- mad. Kuid enamikule on see hobi. Mina ei tee