Page 6 - TLÜ ajakiri
P. 6
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 6 / SÜGIS 2014
HARIDUSUUENDAJAD: „ÕPETAJA POLE ENAM AMMU KEPIGA KÖSTER“
Reivo Maasik, TLÜ klassiõpetaja eriala tudeng
Haridusreform peaks praeguses maailmas ole- ma eluviis, usuvad Tallinna Ülikooli sotsiaal- psühholoogia professor Mati Heidmets ja Kas- vatusteaduste Instituudi direktor Kristi Vinter.
Te mõlemad olete viimasel paaril aastal rääki- nud avalikkuses palju haridusuuendustest ja muudatustest Eesti haridussüsteemis. Miks on vaja Eesti kooli muuta?
Mati Heidmets: Kool on ikka seda nägu nagu ühiskond ja ühiskond on muutunud. Tööturg on muutunud ja tahab teistsuguseid oskusi. Noored inimesed, kes kooli tulevad, on
teistsugused. Õpetaja ei ole enam kepiga köster või vana Laur. Õpetajas on muidugi nii köstrit kui Lauri, aga see ümbermõtlemine seisneb ikkagi selles, et sa ei lähe õpilase kallale kui teadja, tark ja ülemus, vaid lähed rohkem kaaslase või partnerina. Õpetajaroll pole kus- kil valmis tarkuste edasiandmine, aga tähtis on koos neile tarkustele peale vaatamine ja mõtisk- lemine, et mis nendega peale hakata, mis elu- olukordades kasutada, kuidas neid otsida. See muidugi eeldab õpetajalt rohkem enesekind- lust. Tarkus on kohaneda piisava mõistusega selle muutuva maailmaga jättes alles selle, mis inimesest ikka inimese teeb.


































































































   4   5   6   7   8