Page 10 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 10
MILLISEST ÜLIKOOLIST
Küsi, kuidas sul läheb
Ülikool on palju-
dele esimene koht,
kus hakata sam-
muma iseseisvuse
poole. Lisaks sellele
on sellest nii minu
kui ka paljude teiste
jaoks saanud ka teine
kodu, kus veedame tihti enamuse päevast. Sama kehtib ka õppejõudude ja teiste ülikooli töötajate kohta. Sellest tulenevalt peaks ülikooli keskkond olema toetav. Kuid milline on hea keskkond?
Arvan, et kindlasti on üks aluseid kommuni- katsioon. Soovin, et igaühel oleks võimalus oma murekohti/soovitusiväljendadaningloota, et neid võetaks ka kuulda. Selleks peaks aga esmalt teadma, kuhu pöörduda – on vaja luua sidemete võrgustik. Tundub üsnagi raske, aga kui hakata mõtlema, siis piisab juba paarist sõnast nagu „Tere!“ või „Kuidas sul läheb?“, et seda saavutada. Väikesed sammud viivad suurteni.
Kindlasti peaks olema tagatud võimalus psühho- loogiliseks ja karjäärinõustamiseks. Nii igapäeva- elus kui ka pandeemia ajal tekib olukordi, millest me oma jõuga üle ei saa. Loodan, et hea ülikool on valmis ka kriisi ajal vastu võtma igat abivajajat.
Hea on ka inspireeriv, atraktiivne ning edasiviiv keskkond. Ülikoolis olles peaks igaüks tundma uhkust selle üle, kus ta on. Oma taset saavad kõrgharidusasutused eelkõige näidata pideva ning heal tasemel oleva teadusega. Niisugused ülikoolid on tunnustatud ning tekitavad ka kol- lektiivis tunde, et nad on jõudnud õigesse kohta.
Soovin, et Tallinna Ülikooli tulevane rektor paneb rõhku meie teadustöö arengusse ning panustab pidevasse koostöösse nii ülikooli
sees kui ka laiemalt. Hea rektor kuulab nii oma kaaskolleegide kui ka tudengite häält ning esin- dab meie ülikooli väärikalt, tagades hea maine ning jätkusuutliku tuleviku.
Laura Paju
Unistuste ülikoolis on oluline
„oma kari“
Olles doktorikraadi
omandamise lõpusir-
gel, on kaasdoktoranti-
de muredest ehk kõige
enam kõlama jäänud
probleemikoht, kuidas
pühenduda maksimaal-
selt teadustööle nii, et selle
kõrvalt jääks aega perele ja kõigele muule, mis olenevalt ja tulenevalt erinevast eluetapist on ini- mese jaoks tähtsad. See on leidnud kajastamist ka ajakirjanduses. Lisaks on mure ka selles, kas dokto- ristipendium võimaldab tegeleda vaid õppimisega.
Sellevalgusesonmuidugirõõmustav,etlõpukstõu- seb ka teadusrahastus, sealhulgas toetus eesti keele, kultuuri- ja haridusuuringutele. Veelgi rõõmustavam on see, et mõistetakse, et tugeva alusteaduseta pole ka tugevat kõrgharidust ega teadusmahukat Eestit.
Eestikeelse teaduse roll (ja selle olulisuse mõist- mine!) ei ole siin sugugi vähem tähtis – teadlas- te tõeotsingud võiksid muuta ühiskonda pare- maks ja teadus peaks olema kõrgel tasemel ka eesti keeles. See ei tähenda kuidagi ingliskeelse teaduse tõrjumist või rahvusvahelise mõõt-
me alahindamist, vaid oma keeles mõtlemist, terminoloogia arendamist, aga ka tulemuste kättesaadavaks tegemist ühiskonnale.
Kui enne vaid tõdeti, kui palju annab üks targalt teadusesse investeeritud euro ühiskonnale tagasi, siis nüüd on üle pika aja ka tegelikult selleks samme astutud. Selle kõige taustal arvan aga, et unistuste ülikooli tiitli taga on eelkõige inimesed, akadeemiline vaimsus ja püüd saada targemaks.
Tallinna Ülikool võib olla uhke, sest siin tegutseb väga palju erinevate valdkondade professionaale
– ja mitte vähem tähtis – oma tööd ja teadusdist- sipliini kirglikult armastavaid teadlasi. Unistuste ülikool võiks kanda deviisi, et igal liikmel on oluli- ne roll akadeemilise ühtsuse ja vaimsuse kujunda- misel – seda tuleks märgata, hinnata ja toetada.’
  9
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 15 / TALV 2021































































   8   9   10   11   12