Page 16 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 16
15
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 15 / TALV 2021
MILLISEST ÜLIKOOLIST
inu tuleviku duste toel eriala spetsialiste (sh rahvusvahelisi) ülikoolis väljapoolt ülikooli.
kohtuvad erinevad
inimesed, ideed
ja teadmised.
See on paik, kus
luuakse selgust nii
enda annetes kui
ka unistustes. Siin on
loodud organisatsiooni
kõigi liikmete arenguks ja
õppimiseks ideaalsed tingimused. Inimesed tunnevad end hästi ja hoituna, siin on piisavalt autonoomiat tegutseda, end proovile panna, katsetada.
Vigade tegemine on aktsepteeritud kui õppimise normaalne osa, iga osapoole kompetentsusvaja- dust toetatakse. Ehk et keskkond pakub parajaid väljakutseid ja ülesandeid, mis sunnivad pingu- tama ja enda võimeid proovile panema, andes samas edasiviivat ja jõustavat tagasisidet.
Tuleviku ülikoolil on selge siht. Eesmärgid ning nende saavutamiseks vajalik teekond on ühiselt läbi mõeldud ja räägitud. Õppejõududel ja üliõpilastel on aega ning nende professionaalne areng on parimal moel toetatud. See on ülikool, kus pakutakse kvaliteetset ja paindlikku õpet.
Kõigil kursustel on korralik e-tugi, suur osa kursustest toimub põimõppes, kus aine teooria osa saab läbida veebis õppijale sobival ajal ja kohas. Need loengud on üles ehitatud sarnaselt Khani akadeemia loengutele, kus lühikesed ja sisukad videoloengud vahelduvad enesekontrolli ülesannete ja keerulisemaid protsesse selgitavate animeeritud näidete või simulatsioonidega.
Selliste kursuste loomisel on õppejõududele toeks haridustehnoloog ja õpidisainer (igas insti- tuudis oma, kes tunneb antud valdkonda ja selle eripärasid). Uute, (sh erialade/instituutide üleste) kursuste ja lahenduste väljatöötamiseks pakutak- se ülikoolis nö inkubaatori tüüpi teenust.
Ülikooli õppehoonetes toimuvad seminarid on eelkõige tähenduslikud kohtumised sisukateks aruteludeks ja koosloomeks, kaasates e-lahen-
Ülikoolis toimub kvaliteetne ehk tõendus- ja teaduspõhine õppekava arendus. Lihtsad ja kasutajasõbralikud õpianalüütika lahendused on abiks õppe analüüsil ja arendamisel. Paindlikud ja personaliseeritud õpirajad on loodud nii ülikooli sisenemisel kui ka õpingutes. Õppegruppide suu- rus on selline, et õppejõuna jõuad õppida tundma igat õppijat ning õppe diferentseerimine või vaja- dusel individualiseerimine on tõesti võimalik.
Unistan ülikoolist, kus üliõpilastel oleks aega õpingutele pühenduda ja protsessi nautida. Selleks oleks vähemalt õpetajakoolituses kõigile tasemeõppes õppivatele õpetajatele üks päev nä- dalas vaba õpinguteks koos palga säilitamisega.
Unistan sellest, et kõik õppejõud on professio- naalid, kelle professionaalsus avaldub nende töö kõrges kvaliteedis, suhetes ja oma valdkonna innustunud arendamises ning eestvedamises.
Sellises ülikoolis ollakse nõudlikud, aga hoolivad. Õppejõudude koormus jaotub võrdselt ning iga- üks saab rakendada oma tugevusi parimal moel. Õppejõududel on aega ja ruumi – koostööks, mõtlemiseks, kirjutamiseks. Selleks on vähemalt üks päev nädalas ette nähtud enesearenduseks. Selles ülikoolis on levinud arusaam, et Mens sana in corpore sano, terves kehas terve vaim, ning seetõttu pööratakse tähelepanu nii füüsilisele kui vaimsele tervisele.
Ülikooli õpikeskkond on hästi varustatud ja mugav (üliõpilane ei pea istuma 6–8 tundi kõval plastik või puutoolil) ja kergesti ümber kujunda- tav vastavalt õppeprotsessi vajadustele.
Igal õppejõul on kasutada terviseraha meelepä- raste spordi ja/või terviseteenuste eest tasumi- seks, võimalus saada tööalast supervisiooni. Lisaks on ülikoolis viisakad koerad legaalsed, kes toovad rõõmu ja aitavad leevendada pingeid.
Katrin Poom-Valickis, õpetajahariduse professor, haridusteaduste instituut