Page 20 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 20
 Mart Laanpere
19
„Strateegia on inspireeritud koroonakevadest ning arusaamast, et võiksime võtta saadud õppetunnid ja muuta uued lahendused normaalsuse osaks,“ sõnab TLÜ digiõppe strateegia rakkerühma juht, haridustehnoloogia vanemteadur Mart Laanpere.
Tema idee kohaselt lähtuks ülikool ka peale kriisi põhimõttest, et osa õppest võiks igapäevaselt olla õppeviisilt paindlikum. See kindlustab võimalike uute ootamatuste korral parema õppejõudude ning ka tudengite hakkamasaamise. „Esmakord- selt tekkis suurel osal õppejõududest ja üliõpi- lastest ju pikemaajalisem kogemus veebipõhise õppega ning paljud on nüüdseks näinud, et saab ka uutmoodi,“ lausub hinnatud haridustehnoloog.
Et paremini mõista, millele digiõppe strateegia suunatud on, sõnastab Laanpere kolm pidepunkti.
Esiteks: digiõpe pole lihtsalt erinevate seadmete ja tehnika kasutamine. Strateegia suur eesmärk on paindlikum, kaasavam ja avatum õppekor- raldus. Muutub lähenemine ja loodetavasti paraneb sedakaudu ka õppe tulemuslikkus.
Teiseks: uut lähenemist tuleks toetada täna- päevase digitaristuga ja ühtseks ökosüsteemiks integreeritud e-teenustega, et toetada uut peda- googilist lähenemist.
Kolmandaks: uute meetodite ja teadmiste kasu- tusele võtmine eeldab korralikku tugisüsteemi, sh. üliõpilaste ja õppejõudude digipädevuse arendamist, kvaliteetse digiõppevara kättesaa- davust, parimate praktikate jagamist, tugiisikute võrgustikku instituutides ning digiõppe uuen- duste nutikat juhtimist andmeanalüütika põhjal.
Strateegiat koostades kogus töörühm infot TLÜ hetkeseisu ja probleemide kohta, intervjueeriti instituutide üliõpilasi, õppejõude ja õppeabi- personali, analüüsiti Eesti ja Euroopa Liidu raamdokumente ning teiste ülikoolide sarnaseid arengukavasid. Lisaks viidi läbi kaks seminari instituutide e-õppe tugiisikutega, kes juba praegu oma kolleege digiõppe küsimustes abistavad.
Digiõppe strateegia rakkerühma kuuluvad and- ragoogika lektor Katrin Karu, nooremteadur Janika Leoste ning õpetajahariduse arendusjuht Merlin Linde HTIst, IT osakonna juht Toomas Meister, õppekorralduse peaspetsialist Kairit Ojang, DTI õppejuht Hans Põldoja ja e-õppe keskuse haridustehnoloog Veronika Rogalevitš. Rühma juhib DTI haridustehnoloogia vanem- teadur Mart Laanpere.
Merili Mihkelsaar turundus- ja kommunikatsioonispetsialist
ÜLIKOOL SAAB DIGI- ÕPPE STRATEEGIA
Juba enne kevadsemestri algust tutvustatakse Tallinna Ülikoolis nii äsja valminud digiõppe strateegiat kui ka konkreetset tegevuskava.
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 15 / TALV 2021
Foto: Piret Räni




















































































   18   19   20   21   22