Page 19 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 19
UNISTAVAD TÖÖTAJAD
strateegilist visiooni omav, pühendunud ja in- nustav juhtkond. Selles on toetav ja optimaalne reguleeriv raamistik, mida aitab teostada pro- fessionaalne tugistruktuur. Sellel ülikoolil on piisavalt ressursse, et täita kõiki neid ülesandeid ja seeläbi muuta enda roll ühiskonnas senisest palju-palju tugevamaks ja nähtavamaks, mis on olulisem kui kunagi enne.
Marvi Pulver, arendustegevuse peaspetsialist, rektoraadi büroo
Unistuste ülikool
on... uuen-
duslik ja uutele
ideedele avatud.
See on koht, kus
on soovi mõelda
julgelt ja uut-
moodi ning oma
ideid ka katsetada.
Bürokraatlik mugavus ja
argument, et „me oleme alati nii teinud“, ei saa ülikoolides kunagi muutuda määravaks.
Demokraatlik ja kaasav. Kogu ülikooliperet (nii töötajaid kui tudengeid) puudutavad olulised otsused arutatakse eelnevalt nendega läbi ning leitakse eri osapoolte huvisid arvestavad ühised lahendused. Ülikool ei saa 21. sajandil enam olla koht, kus saadetakse ülaltpoolt käsukorras otsused allapoole täitmiseks ning kus autori- taarsus ja klientelism on organisatsioonikultuu- ri peamisteks märksõnadeks.
Kollegiaalne ja sõbralik. Siia tahetakse tulla, sest siin on hea ning toetav atmosfäär. Üksteise julgustamine peab aga kaasas käima konstruk- tiivse kriitikaga, sest muidu ei toimu akadee- milist edenemist. Intriigid ja üle võlli võistlus- likkus aga ei peaks kuuluma ülikooli sisekliima juurde, mis sest, et neoliberaalne mudel seda vägagi soosib.
Intellektuaalset sädet tekitav ja inspireeriv. Kui ülikoolis toimuvad arutelud, mõttevahetused, seminarid ja loengud ei pane nii tudengeid kui teadlasi lähenema maailma asjadele uue nurga
alt, siis pole ülikoolil kui institutsioonil enam mõtet. Ülikoolid ilma inspireeriva intellektuaal- se sädemeta on lihtsalt majad: tühjad, kõledad ning kasutud.
Tõnis Saarts, võrdleva poliitika dotsent, ühiskonnateaduste instituut
M
on omavahel
seotud teadus- ja
õppetöö, mis
omakorda on
põimitud ühis-
konna laiemasse
arengusse. Projek-
tides osalemine ei ole
eesmärk omaette, vaid iga projekt annab killu- kese juurde, et meie õppe- ja teadustöö oleks kvaliteetsem, teaduslikum ning meile endale tähenduslik. Vahel ma muretsen, et see viimane hakkab natuke kaduma ja meil ei ole enam aega mõelda, miks me midagi teeme.
Ülikool on minu jaoks kooskasvamise koht, kus läbi koostöö tekib sünergia, mis on vajalik eda- siminekuks. Unistuste ülikoolis on omavahelist konkurentsi minimaalselt – ainult nii palju,
et meid liikumises hoida, aga eelkõige oleme interdistsiplinaarsusele ja koostööle suunatud, mida bürokraatia ei takista vaid toetab.
Minu ideaalses ülikoolis me märkame iga kol- leegi potentsiaali ning soovime talle luua sellise töökeskkonna, mis kõige tõhusamalt realiseerib tema tugevusi meeskonnas. See on keskkond, kuhu ma jätkuvalt igal hommikul tahan tulla, mis pakub mulle väljakutseid ning kus on mu- gavustsooni langemine raskendatud. Unistuste ülikoolis tunneme kõik, et meil on veel arengu- kohti ja kaasarääkimise võimalusi.
Soovin anda oma panuse sellise keskkonna loomisesse ja usun, et oleme selleks võimelised.
Kairit Tammets, haridustehnoloogia vanem- teadur, juhataja, digitehnoloogiate instituut
   inu unistuste
ülikoolis
     TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 15 / TALV 2021
18





























































   17   18   19   20   21