Page 26 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 26
 25
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 15 / TALV 2021
Visioon
Katrin Niglas
Tunnen uhkust Tallinna Ülikooli sihikindlale arengule ja saavutustele mõeldes. Tulevikku vaadates pean aga oluliseks evolutsioonilist ja sta- biilset arenguteed. Ülikooli tänane visioon olla targa eluviisi eestveda- ja ja kujundaja on ambitsioonikas ning kannab meid edasi ka järgmise arengukava perspektiivis.
Saame oma visiooni edukalt ellu viia seades läbivaks tegevuspõhimõtteks empaatiapõhisuse, sellest tiivustatud arengu. Empaatia kui võime vaadata maailma läbi teiste inimeste silmade
ja mõista erinevaid vaatenurki on ühiskonnas positiivseid muutusi kujundava innovatsiooni võtmetala. Tugeva humanitaar- ja sotsiaaltea- dusliku kompetentsi nutikas lõimimine loo- dusteaduste ja tehnoloogia valdkonnaga annab meile olulise rolli ja eelise.
Tuleviku õpikeskkond
Oleme kõrgetasemelise teadus- ja loometöö õppetegevusega sisukalt sidustanud. Üliõpilas- kond on rahvusvaheline ning tudengid õppe- jõudude toel nutikad ja ennastjuhtivad õppijad.
Oleme nihutanud õpet ülikooli seinte vahelt välja päriselule lähemale, mis aitab õpitavat mõtestada ja tulevase töökeskkonnaga sidus- tada. Õppeprotsess toimub nii kampuses kui ka väljaspool õppejõu targal etteplaneerimisel, koostöiselt ning teooriat praktikaga lõimides. Õppimist toetav materjal on professionaalselt koostatud ning kättesaadav erinevatel digiplat- vormidel, pakkudes mh mobiilseid lahendusi, mis aitavad õppida tegutsedes, saades kogetava kohta vahetut infot ning jagades ideid ja taga- sisidet. Rahvusvahelises koostöös pakutavad kõrge kvaliteedi ja digi-toega õppemoodulid ning targalt suunitletud ingliskeelsed (ühis) õppekavad on ülikooli visiitkaart.
Tuleviku töökeskkond
Ülikooli kaasavale juhtimismudelile on omane avatus ja roteeruvus. Sisemist sünergiat toetab empaatiapõhine töökultuur ja oskuslik koos- töiste protsesside juhtimine. Oleme investee-
rinud protsesside automatiseerimisse, mis on vähendanud administreerimiskoormust ja tõst- nud targaks juhtimiseks vajalikku analüütilist võimekust. Tenuuriprofessoritest on kujunenud eestvedajad, kes näevad väärtust üksuste üleses koostöös ning võimestavad alustavate aka- deemiliste töötajate potentsiaali. Panustamine projektide kirjutamise kompetentsi arendamis- se ning aktiivne osalemine rahvusvahelistes võrgustikes on kasvatanud märkimisväärselt meie teadlaskonda ja TA rahastust. Rohelise üli- kooli kontseptsioon on rakendunud ja hõlmab märksa enamat kui haljastuse ja ringmajanduse temaatikat, keskendudes töötajate heaolu ja tervise aspektidele.
Tuleviku suhe ühiskonnaga
Meil jagub selgroogu, et mitte muganduda väl- jastpoolt seatud mõõdikute ahtasse (loe: lepin- gupõhiste eurode) raami vaid panustada targa (eluviisiga) Eesti nimel sisemise veendumuse
ja oma parima kompetentsi kohaselt. Meie vi- listlased on tööturul edukad, väärtustades ning kujundades sallivat ja jätkusuutlikku elulaadi. Veame eest kriitilist ja avatud ühiskondlikku diskussiooni ning seisame Eesti haridussüstee- mi hea käekäigu eest. Empaatiapõhisus aitab meil koostöös partneritega pakkuda uudseid lahendusi kõigi ühiskonnaliikmete heaolu suurendamiseks, kasvava ühiskondliku eba- võrdsuse leevendamiseks ning kestliku aren-
gu eesmärkide saavutamiseks. Selleks oleme saanud märkimisväärses mahus ressursse nii Euroopa kui ka Eesti rahastajatelt, kes on priori- teediks seadnud ühiskondlikele murekohtadele teadmistepõhiste lahenduste leidmise.


















































































   24   25   26   27   28