Page 19 - Haridusuuendus 2020
P. 19
6. Õpetajate koostöisuse arendamine
tallinna lasteaed delfiin
DELFIINI EESTI KEELE KOHVIK
Delfiini eesti keele kohviku eesmärk on laiendada HTM pilootprojekti „Professionaalne eestikeelne õpetaja vene õppekeelega rühmas“ võimalusi. Lisaks lastele suhtleb eesti emakeelega õpetaja vene emakeelsete kolleegidega eesti keeles kord nädalas keelekohvikus.
Keelekohvikus kolleegidega koos õppimine aitab venekeelsetel õpetajatel õppida eesti keelt ning vabalt väljendada end. Laiemalt toetab keelekohvik ka inimeste tööalaseid suhteid, hoolivus ja austus kasvab. Keelekohvikus osaleb korraga kuni kuus inimest. Seega on võimalik pidevalt 60 minuti jooksul aktiivselt osaleda – kuulata tähelepanelikult, kaasa mõelda, tõlkida emakeelde ja eesti keelde, end väljendada eesti keeles ning abistada teisi osalejaid.
Vene emakeelega töötajad saavad keelekohvikus võimaluse rikastada erialast eesti keele sõnavara, et viia see ka lasteni (kevadlillede nimetuse nii eesti kui ka vene keeles, toitude nimetused, nt hernesupp, ko- hupiimavorm jne). Eriolukorra ajal saab keelekohvikut läbi viia veebis. Märtsis ja aprillis 2020 tegutses keelekohvik Zoomis. Chat, valge tahvel ja muud Zoomi võimalused sobisid hästi vestlemiseks, sõnade kirjutamiseks, lugemisharjutusteks ja piltide näitamiseks.
Lasteaia algatus toetada õpetajate eesti keele oskust väärib kindlasti tunnustamist ning edasiarendamist. Keelekohviku eripäraks on see, et õpetajad õpivad projekti eestikeelse õpetaja juhendamisel materjali, mida saavad lastega õppe- ja kasvatustöös kasutada. Seega toetab see uuendus ka laste eesti keele õppimist. Eesti keele kohviku käivitamine on toonud lasteaeda mitmeid muudatusi lasteaia töökorralduses ja toetanud laste eesti keele õpet. Keelekohviku rakendamine väärib laiemat tutvustamist, metoodikat võiks kasutada ka teistes haridusasutustes.
Tiia Õun, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi direktor, alushariduse dotsent
Haridusinnovatsiooni keskus
kontakt:
tallinn.ee/est/delfiin/
www.tlu.ee/hik