Page 18 - Haridusuuendus 2020
P. 18
6. Õpetajate koostöisuse arendamine
tallinna kunstigümnaasium
HUVIPÕHISED AINESEKTSIOONID
Tallinna Kunstigümnaasium liikus üle ainepõhistelt sektsioonidelt huvipõhistele ainesektsioonidele eesmärgiga edendada õpetajate vahelist koostööd.
Enne uuendust tegutsesid koolis traditsioonilised ainepõhised sektsioonid, mille töö produktiivsust hindasid õpetajad madalaks. Tegevus toimus pigem juhtkonna korraldusel ning suurem osa õppeaasta alguses paika pandud plaanidest jäi lõpuks tegemata. Ürituste korraldamise vastutus langes suures mahus huvijuhile.
Muudatuse tulemusel on suurenenud õpetajatevaheline koostöö. Kasvanud on õpetajate initsiatiiv kooliellu panustamisel ja nende rahulolu tööga. Samuti on ainesektsioonides osalemine igale õpetajale tähenduslikum ning koolis toimuvad üritusi korraldatakse ilma juhtkonnapoolse eestvedamiseta. Üritused on ainete ülesed, sest ühte sektsiooni kuuluvad erinevate ainete õpetajad. Sel viisil on õpetajad kaasatud ka kooli juhtimisse.
Esmaselt on uuendus suunatud õpetajatele, kuid otsest mõju saavad sellest kõik õpilased ja kaudselt ka lapsevanemad.
Tallinna Kunstigümnaasium on uuenduse aluseks võtnud motivatsiooniteooria, millest lähtudes võiksid õpetajad tegeleda kooliarenduse vaates pigem sellega, mis neid ka päriselt huvitab. Lähtepunkt on töötajate kaasamine, mitte nende rakendamine läbi sundtegevuste. Rõõmsamad õpetajad on koolieluga ning tegevustega rohkem kaasas ja panustavad rohkem kooli arengusse. Selline lähenemine on kooskõlas ka aktuaalse õpetajate professionaalse arengu teoreetilise käsitlusega, kus peetakse pikaajalist mõju omavaks õpetajate praktilistest huvidest lähtuvat ühist õppimist.
Uuendus haakub hästi teiste samas kooli toimuvate muudatustega – ka siin on tuumaks inimese valikuvabadus.
Jüri Käosaar,
Tallinna Ülikooli kooliarenduse konsultant
Haridusinnovatsiooni keskus
kontakt:
koplikool.ee kadri.killing@koplikool.ee
www.tlu.ee/hik