3.1. Ebaefektiivse kommunikatsiooni põhjused

Efektiivne kommunikatsioon saab toimuda siis, kui mõlemad pooled on avatud dialoogiks. Sageli see siiski nii ei ole. Probleemide ilmnemisel tuleks otsida põhjuseid järgneva loetelu hulgast ning ennast selle valguses hinnata.

  • Arvamus, et vaikus on ohutum;
  • Erinevused sõnumi tajumises inimestes kujunenud vaimse tausta erinevuste tõttu;
  • Isikute vahel on vähe usaldust;
  • Kalduvus öelda inimestele seda, mida nad kuulda tahavad;
  • Piinlikkustunne;
  • Pärilikud erinevused põhjustavad valetõlgendusi saatja ja vastuvõtja vahel;
  • Sotsiaalsed erinevused põhjustavad valetõlgendusi saatja ja vastuvõtja vahel;
  • Sõnumite valikuline varjamine;
  • Tegude ja sõnade mittekokkulangevus;
  • Vastuvõtja ei pööra saatjale tähelepanu;
  • Vastuvõtja kipub kommunikatsioonile hinnanguid andma ja kritiseerima;
  • Väljendusraskused või soov mitte suhelda.
« Eelmine | Järgmine »