Page 7 - Tallinna Ülikooli ajakiri
P. 7
TULEVIKUKOOL
sünnib ülikoolis
Inimene õpib kogu elu, eriti õpetaja. Sarnaselt õpilastega on ka koolidel kohustus end arendada, ajaga kaasas käia.
Haridusuuenduse kompetentsikeskus Tallinna Ülikoolis ning Tulevikukooli prog- ramm selle sees annavad koolide arengusse teadusel põhineva panuse. Ülikool loodab programmis osalevates koolides ning nende eeskujul ka Eesti koolimaastikul üldise- malt kujundada mõtteviisi, mille järgi ükski tegevus ei oleks tehtud lihtsalt ei-tea-kust tulnud suuniste järgi.
Tulevikukooli eesmärk on suunata õppeasu- tusi – ja mitte ainult nende juhte – suuremaid tegevusi väga täpselt eesmärgistama, väikse- maid aga väga hoolikalt valima ning seatud eesmärkidega siduma. Ning loomulikult tuleb enne kõikvõimalike muudatuste sisseviimist küsida tõendeid uuenduste vajalikkuse kohta.
Eelmisel õppeaastal osalesid Tulevikukooli programmis Tallinna Pääsküla Gümnaasium, Tallinna 32. Keskkool, Rahumäe Põhikool ja
Muraste Kool. Tänavu on osalemas Pelgu- linna Gümnaasium, Ruila Põhikool, Väätsa Põhikool, Tallinna Kunstigümnaasium ning Peetri Lasteaed-Põhikool.
Koolide arenguplaanide praegune peamine eesmärk on õppe lõimimine. Mõnel pool tähendab see lõimingut eri ainete vahel, mujal jälle ainetundide ning tunnivälise tegevuse suuremat seotust. Iga kooli puhul on protsessi toetamas nn treener ning muutuse sisu osas annab nõu valdkondlik ekspert. Tulemuste kohta avaldatakse infot nii Õpetajate Lehes kui ka Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskuse kodulehel ja Facebookis.
Tulevikukooli programm on ellu kutsutud Euroopa Liidu Sotsiaalfondi ning Haridus- ja Teadusministeeriumi toel.
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 12 / KEVAD 2019 7


































































































   5   6   7   8   9