Page 5 - TLÜ ajakiri
P. 5
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 3 / KEVAD 2013
ÜLIKOOLIST 3
pikima ajalooga õpetajakoolituse traditsioonid ning tänapäevane Baltimaade ainus filmi- ja meediakool. Ülikool, kus on suurim välisõp- pejõudude osakaal Eestis ning kus väärtusta- takse innovatiivsust ja interdistsiplinaarsust, et pakkuda tippteadusele tuginevat ja rahvus- vaheliselt konkurentsivõimelist haridust. Üli- kool, mida üliõpilased hindavad Eesti kõige tudengisõbralikumaks kõrgkooliks, seda nii suhtumise kui ka uhiuue ja võimalusterohke õpikeskkonna tõttu.
Kõik see õigustab ja muudab reaalsuseks üli- kooli visiooni olla uuendusmeelne, oma liik- meid akadeemiliselt rikastav, Eestis hinnatud ning rahvusvaheliselt tunnustatud teaduse ja hariduse keskus.
Brändi uuendamise protsess
Mullu augustis kokku saanud brändigrupp otsustas luua brändikontseptsiooni ja uuene- nud visuaali, mis räägib meie ülikoolist siin ja praegu. Brändigruppi kuuluvad eri valdkon- dade spetsialistid nii ülikoolist kui ka reklaa- mifirmast: Eve Eisenschmidt, Orest Kormašov, Tiina Hiob, Olav Osolin, Esta Kaal, Reet Sillavee, Triinu Püvi, Marvi Pulver, Olga Reili, Anneli Viilup, Berit Oll, Ott Alemaa ja allakir- jutanu.
Brändigrupp vaatles Tallinna Ülikooli brändi senisest süsteemsemas ja laiemas ning samas sügavamas tähenduses, võttes tegevuse aluseks brändijuhtimise protsessi loogika. Koguti kokku ülikooli taustinfo, määrati eesmärk, sihtgrupp ja selle motiivid, sõnastati võimalikud brändi sõ- numid, viidi läbi fookusgrupiuuringud sõnumi katsetamiseks ning formuleeriti viimaks lõplik sõnum ja brändikontseptsioon, mis sai aluseks visuaalse lahenduse väljatöötamisele.
Rebrändingu aluseks võeti kõik olulisemad ülikooli brändiga seotud dokumendid, ülikoo- li tugevuste ja nõrkuste analüüs, esmakursus- laste ja välisüliõpilaste uuringute tulemused ning samuti mullu TNS Emori tehtud ülikoo- lide maineuuring, kus osales 1008 inimest ja mis esindab Eesti 15–74-aastase elanikkonna arvamust.
TNS Emori Uuringu eesmärk oli välja selgitada nelja Eesti kõrgkooli üldine mainepositsioon ja -profiil elanikkonna hulgas. Esikolmikusse kuuluva Tallinna Ülikooli mainet kirjeldades valis iga kümnes vastaja 22 omadussõna seast esmalt “nooruslik”. Teisteks maineprofiili juh- tivateks omadusteks valiti arenev, nooruslik, moodne, kõrgetasemeline, edukas, rahvusva- heline ja usaldusväärne.
Ühiselt leiti, et brändi olulisim väljakutse on kõne- tada gümnaasiumiõpilasi, kellest saavad bakalau- reuseõpingute järel potentsiaalsed magistrandid, doktorandid ja ülikooli koostööpartnerid. Laie- mas plaanis võeti siiski arvesse ka teisi ülikooli jaoks olulisi sihtgruppe, nagu liikmes- ja vilistlas- kond, partnerid, erialakogukonnad, lapsevane- mad ja õpetajad.
Brändi peamiseks eesmärgiks seati mõjutada andekaimaid gümnasiste tegema valikut Tallinna Ülikooli kasuks. Sihtgrupi motiivide analüüsimise tulemusel võib julgelt väita, et TLÜ-s on väga oluliselt esindatud gümna- siste kõnetavad argumendid. Nendeks on tööjõuturu vajadustele vastav kvaliteetne haridus ja praktikavõimalused (90% TLÜ lõpetajatest töötab, neist ca 80% õpitud erialal), õpinguid on võimalik rikastada välis- kogemusega (suurim põhikohaga välisõppe- jõudude osakaal; lai ekspertsus välisriikide osas; lepingud 250 Euroopa ülikooliga) ning õppijatel on piisavalt vabadust kujundada ise oma õpingute sisu (vaba- ja valikainete maht õppekavades).
Praegune Tallinna Ülikool ei ole “ enam pelgalt noor ülikool vanas linnas, vaid ainulaadset sünergiat
esindav õppeasutus.
”


































































































   3   4   5   6   7