Page 33 - TLÜ ajakiri
P. 33
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 5 / KEVAD 2014
ESSEE 31
depressiooni vormist saamas üleüldine sot- siaalvõrgustike nähtus, millele aitavad ka näiteks aktsioonid nagu #100happydays. Sel- le eesmärk on küll väärtustada väikseid asju, mis päeva rõõmsaks muudavad, kuid tekitab samuti sotsiaalset survet olla kogu aeg õnne- lik. Nii saab ka sellest esialgu armsast ideest vahend endale ja teistele sisendamiseks, et elu on tegelikult ilus.
Olles juba sattunud sellesse ringi, muutub iga tähelepanuavaldus oluliseks. Seda enam taasloome oma elu, et meid märgataks. Meie kogemused muutuvad virtuaalseks ja seeläbi kollektiivseks. Ning iga like on tunnistus sel- lest, et oleme olnud. See on justkui tänapäeva- ne majaseinale kirjutatud „mina olin siin”. Ei tasu pahaks panna, et see on uues kuues. Ajad muutuvad. Tegelikult on see samasugune appi- karje üksinduse vastu.
Kahtlemata lihtsustavad veebipõhised sot- siaalvõrgustikud kommunikatsioonivõima- lusi. Inimesed on kergemini kättesaadavad ja kontaktid säilivad paremini. Varasemale hü- poteesile tuginedes võib see olla üks meie liigi alustalasid. Igal mündil on aga kaks poolt ja nii kaasnevad ka sellega emotsionaalsed riskid ja negatiivsed nähtused. Enne veel kui tembelda- me veebipõhised sotsiaalvõrgustikud õnnistu- seks või saatana sigitiseks, tuleks kaaluda, kas lõpuks saame neist rohkem kasu või kahju.
*Maailma tuntuim ja kasutatuim sotsiaalvõr- gustik Facebook loodi 2004. aastal USA-s. Prae- gu ületab igakuiste kasutajate arv maailmas ühe miljardi piiri ja igal kuul lisandub umbes 25 miljonit uut kasutajat.


































































































   31   32   33   34   35