Page 6 - TLÜ ajakiri
P. 6
4 UUDISED TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 7 / KEVAD 2015 TALLINNA ÜLIKOOL ON EESTI
HARIDUSE SILD
Reivo Maasik
Tallinna Ülikooli hariduskompetents on suunatud aina rohkem ülikoolist välja, pea- mine eesmärk on koostöö üldhariduskooli- de, ettevõtjate ja ühiskonnaga tervikuna.
Kui tavapäraselt arvatakse, et ülikool tege- leb ainult õpetajate järelkasvu ning täiendkoo- litusega, siis tegelikult panustatakse ühiskonda arendus- ja koostööprojektide kaudu palju rohkem. Haridusuuenduse fookusvaldkonna põhiülesanne on tõhusama kontakti loomine ühiskonna ja ülikooli vahel ning uuendusliku õpikäsituse juurutamine Eesti üldhariduses.
Haridusinnovatsiooni keskuse eesmärk on üha enam õpikäsituse mõtestamine, selle katsetamine ja rakendamine nii ülikoolis kui ka üldhariduses. Ollakse justkui sild ülikooli ja üldhariduskoolide vahel, mis viib kokku tege- võpetaja ja haridusteaduri, õpilase ja õpetaja- tudengi, koolijuhi ja rahvusvahelise koolitaja.
Õpetajate Akadeemia pakub erinevas vor- mis enesetäiendust, et koolides töötavad õpe- tajad, õppejõud ja juhid oleksid haridusaren- dustega kursis, tunneksid uusi ja huvitavaid õppemeetodeid, rakendaksid neid ning suu- daksid 21. sajandi õpilasega sammu pidada.
Paar korda aastas kogunevad lasteaedade, koolide ja kutseõppeasutuste juhid ümarlauale, et jagada kogemusi, tutvuda uute teadusuurin- gutega ja arendada koostööd.
Juba teist aastat toimub rahvusvaheline täiendkoolitusprogramm Education4Future, mis toob koolijuhtideni nii Eesti kui ka muu Euroopa kõige uuemad teadmised. See mitme Euroopa ülikooli koostööprojekt koosneb nii kohalikest kui ka rahvusvahelistest õppemoo- dulitest, mille käigus külastatakse Eesti ja välis-
maa õppeasutusi ning tehakse oma koolis koo- liarendusprojekt.
Tudengite ja õppejõudude käe all saavad kooliõpilased osa interdistsiplinaarsetest projektipäevadest, mille käigus on võimalik mänguliselt õppida, arendada loovust ja sot- siaalseid oskusi ning avardada silmaringi.
Noored ja aktiivsed tudengid saavad juhen- damise ning kõige uuemate õpikäsituste abil luua gümnaasiumi uue valikkursuse Eesti eri paikades. Nii saavad tudengid juba õpingute käigus panustada oma eriala ja kogukonna hüvanguks.
Õpetajakoolituse praktika areneb pide- valt. Tulevastel õpetajatel on võimalik läbida erinevat tüüpi praktikaid eri koolides, et saada parem ettevalmistus tulevaseks tööks. Õpin- gute lõpuks on nad ajakohaste teadmistega ja uuendusmeelsed õpetajad.
Ülikooli partnerkoolide võrgustik on lai ning hõlmab nii suuri kui ka väikseid aren- dus- ja koostööprojekte. Teadmussiirde kaudu toimub haridusuuenduse valdkonnas koostöö ettevõtetega ka laiemalt. Viimased projektid alushariduse ja eripedagoogika valdkonnas on olnud väga edukad ning plaanitud praktilisem suund soosib koostööd ettevõtlusvaldkonnaga.
Tallinna Ülikooli partneriteks on mitmed üldhariduskoolid üle Eesti. Kõige märkimis- väärsem on koostöö loodava Jõhvi Riigigüm- naasiumiga, kus ainulaadse mitmeaastase pro- jekti käigus rakendub uuenduslik koolimudel.
Koolist saab katselava teadurite uurimiskü- simustele ja tudengite lõputöödele, kogu koo- li innovaatiline tegevus on pideva teadusliku jälgimise all. Sealsed õpetajad saavad koolitust


































































































   4   5   6   7   8