Page 27 - Tallinn University
P. 27
HARIDUSTEADUSED Tallinna Ülikooli üliõpilaste 2015/2016. õppeaasta PARIMAD TEADUSTÖÖD / Artiklite kogumik
rakendumisel. Kõige suuremad toetajad õpingute jooksul olid lõpetanute arvates grupijuhendajad ja grupikaaslased. Õpetajad kasutasid enim individuaalset abistamist ja kohandatud õppematerjale. Õp- petöö näitlikustamine peaks olema kutseõppes olulisel kohal, paraku tundis vastajatest vaid veerand, et seda meetodit õppetöös kasutati. Muret tekitab tulemus, et ainult 34% HEV-õppijatest sai õppeprot- sessis õpetajapoolset individuaalset abistamist.
KOKKuvõte
Kutseõppe peamine eesmärk on tööoskuste ja kutse omandamine. Tööoskus avab tee ühiskonda, mit- mekesiste inimsuhete juurde ja iseseisvasse ellu. Kutseõppeasutus peaks looma sellise õpikeskkonna, kus iga õppija saab oma võimetele vastavaks tööks parima ettevalmistuse, kus iga õppija arengut toe- tatakse. Erialase töö on leidnud ligi 50% nii tava- kui HEV- õpperühmade lõpetanutest. Tööturule on rakendunud üle 80% mõlema rühma lõpetanutest. Omandatud haridus Vana-Vigala Tehnika- ja Tee- ninduskoolis on tulnud kasuks lõpetanutele töökoha leidmisel, ent HEV-lõpetanud ei hinda oman- datud haridust nii kõrgelt kui tavaõpperühma lõpetanud. HEV-õpperühma lõpetanud ei ole kindlad erialaoskuste kasutamise osas erinevates töösituatsioonides, erialaoskuste rakendamise oskus sõltub tööolukorrast.
Saadud tulemustele tuginedes oleks vajalik välja selgitada põhjused, miks HEV-õppur ei oska kind- lalt kasutada omandatud erialaoskusi erinevates töösituatsioonides ja ei hinda omandatud haridust. Toetavaid õppemeetodeid kasutati suhteliselt vähe. Suuremal määral tundsid abistavaid meetmeid õppetöös tavaõpperühmade vastajad, HEV-õppijad nii suurt toetust ei tundnud. Saadud tulemusi vaa- dates tuleks koolil läbi viia põhjalikumad küsitlused HEV-vilistlaste seas, et teha kindlaks probleem- sed kohad ja viia sisse vajalikud muudatused õppeprotsessis. Kuna enamik uuringus osalejatest vastas, et õppimine väikeses grupis toetas neid eriala omandamisel, siis on autori soovitus jätkata õppetööd väikestes gruppides. Bakalaureusetööst kasvas välja mõte magistritööks, milles saab uurida, kuidas on rakendunud uus kutseõppeasutuse seadus, kui HEV-õppurid ja tavaõppurid ei õpi enam eraldi rüh- mades. Samuti on võimalik uurida, kuidas toetab sellistes rühmades õppimine HEV-õppurit.
Kokkuvõtteks võib öelda, et uurimistöö eesmärk sai täidetud ja püstitatud uurimisküsimustele leiti vastused, kuid autori hinge jäi vaevama palju küsimusi, kuidas toetada HEV-õppurit tõhusamalt ning valmistada teda ette tööturu vajadusi silmas pidades.
27


































































































   25   26   27   28   29