Page 25 - Tallinn University
P. 25
HARIDUSTEADUSED Tallinna Ülikooli üliõpilaste 2015/2016. õppeaasta PARIMAD TEADUSTÖÖD / Artiklite kogumik
kuTseõppe Hev-õpilasTe
TÖÖLE
RAkEnDUMISE
TULEMUSLIkkUS
vana-vigala TeHnika- Ja TeeninDuskooli nÄiTel
THE SUCCESSFULNESS OF APPLYING SEN STUDENTS IN VOCATIONAL EDUCATION TO WORK BASED ON VANA-VIGALA TECHNICAL AND SERVICE SCHOOL
SiSSejuhatuS
Artikkel annab ülevaate bakalaureusetöö raames ligi sadat hariduslike erivajadustega õppijat õpetavas kutsekoolis läbiviidud uuringust. Eesti Hariduse Infosüsteemi (EHIS) järgi õppis 2015−2016. õppe- aastal Eestis 26 kutsekoolis kokku 968 haridusliku erivajadusega õpilast, kellest 543 olid lõpetanud põhikooli riikliku lihtsustatud õppekava alusel. (Haridus- ja Teadusministeerium, 2016) Pärast põhi- kooli lõpetamist on hariduslike erivajadustega lõpetanute peamine võimalus jätkata õpinguid kutse- õppes. Kutsestandardi nõuded kehtivad ühtemoodi kõigile õpilastele ning tööturul ei tehta kutsekesk- hariduse omandanutele hinnaalandust erivajadustega seoses. Tööturul konkureerivad kõik üldistel alustel. (Vernik-Tuubel, 2006)
Uurimistöö ajendiks oli autori soov teada saada, kuidas on väljavalitud kooli tavarühmade ja HEV- rühmade lõpetanud rakendunud tööturule ja kui tulemuslik on olnud nende kutseõpe. Sellisel kujul ei ole eelnevalt Eestis ühtegi uuringut läbi viidud. Töö eesmärk oli välja selgitada ja võrrelda Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli tavarühmade ja HEV-rühmade lõpetanud õppijate toimetulekut tööturul ja tööturule rakendumisel.
Uurimistöö eesmärgist kasvasid välja uurimisküsimused.
– kas koolis õpitud eriala on toetanud lõpetanuid tööle rakendumisel?
– missugust kohandamist ja tuge said õppurid kooli ajal?
– millised olid õpilaste kutse omandamist toetavad tegurid uuritavas koolis?
II koht bakalaureusetööde kategoorias
kRISTIInE LEbIn
25


































































































   23   24   25   26   27