Page 62 - Tallinn University
P. 62
Tallinna Ülikooli üliõpilaste 2015/2016. õppeaasta PARIMAD TEADUSTÖÖD / Artiklite kogumik HARIDUSTEADUSED
Radikaalse feminismi rajaja Kate Millett’i (2000) teooria kohaselt toimib naise keha objekti tseerimi- ne (ingl objecti cation) meedias ja kirjanduses naise seksuaalse ekspluateerimise õigustajana. Lisaks koolitüdrukute objektistamisele (ja selle kaudu taaskord kehalisusesse mässides) ja seksualiseerimise- le aitab meedia seeläbi kaasa nende seksuaalse kuritarvitamise seaduspärastamisele. Samuti internali- seerivad koolitüdrukud selle kuvandi iseendast.
Enjo kōsai pole üks prostitutsiooni vorme, vaid sotsioloogiline käitumine, millega tüdrukud vastavad selle järgi olevale nõudlusele omaendi tingimustel. Esiteks ei hõlma enjo kōsai endas alati regulaarset seksuaalvahekorda; prostituut on de nitsiooni kohaselt keegi, kes osutab raha eest seksuaalteenuseid. Kui seksuaalakti ei toimu, pole de nitsiooni järgi tegu prostituudiga. Teiseks on enjo kōsai’ga tegeleva- tel tüdrukutel võimalus ise oma kliente valida; see valikuvõimalus ei sobi kokku prostituutide rolliga patriarhaalses ühiskonnas. Kolmandaks, enjo kōsai’ga tegelemist ei alustata vaesuse tõttu, samas pros- titutsiooni puhul on see valdav alustamise põhjus. ( ollar, 2003; Ueno, 2003)
Enjo kōsai’ga nõuavad tüdrukud oma keha enese kontrolli alla ja nii toimib enjo kōsai tüdrukuid või-
mestava funktsioonina, ent tegemist on negatiivse vormiga enesekehtestamisest ja autonoomiast. Enjo
kōsai annab panuse tüdrukute sotsiaalse olukorra halvenemisele, sest taastoodab kujutlust koolitüdru-
kust kui seksuaalsest objektist. See vastab enjo kōsai klientide fetišeeritud soovidele ja õigustab alaea-
liste käsitlemist seksuaalsete olenditena. Enjo kōsai’ga tegelemine mässib koolitüdrukud nende keha- Thollar, S. (2003). The emergenge of enjo kōsai in Japanese society, and whether or not it should be
lisusse ning objektistab koolitüdrukuid seksuaalselt. Kuigi lühemas perspektiivis tüdrukud teenivad
labelled as child prostitution. = 日本社会における援助交際は売春と考えられるか? − Hokkaido
enjo kōsai’ga tegelemise pealt, taastoodab ja tugevdab see patriarhaalset ühiskonda ning selle väärtu-
Information University 15, 1, 15−32.
si pikemas perspektiivis. Käsitlus enjo kōsai’st kui seksuaalselt vabastavast ja võimestavast praktikast
Ueno, C. (2003). Self-determination on sexuality? Commercialization of sex among teenage girls in
de neerib enjo kōsai’d vaid pealiskaudselt. Valdavalt tegeletakse enjo kōsai’ga siiski patriarhaalsetest Japan. − Inter-Asia Cultural Studies 4, 2, 317−324.
tingimustest tulenevalt.
Wakabayashi, T. (2003). Enjokosai in Japan: Rethinking the Dual Image of Prostitutes in Japanese
Appleton, N. (2011). In the Footsteps of the Buddha? Women and the Bodhisattva Path in eravada
Buddhism. – Journal of Feminist Studies in Religion 27, 1, 33−51. 日本社会における援助交際は売春と考えられるか? Beauvoir, S. de (1997). Teine sugupool. Tallinn: Vagabund.
Fujimura-Fanselow, K. (2011). Transforming Japan: How Feminism and Diversity Are Making a Di erence. New York: e Feminist Press.
Fukutomi, M. (1997). An Analytical Study on the Causes and Attitudes toward ‘Enjo Kōsai’ among Female High School Students in Japan. Tokyo Gakuei University: Asian Women’s Fund.
Grosz, E. (1994). Volatile Bodies: Towards a Corporeal Feminism. London: Routledge. Hendry, J. (2003). Understanding Japanese Society. New York: Routledge.
Hofmann, C. (1997). SEX: From Human Intimacy to “Sexual Labor” or Is Prostitution a Human Right? − CATW-Asia Paci c. (27.04.2016).
KaSutatud KirjanduS
and American Law. − UCLA's Women's Law Journal 13, 1, 142−184.
Asian Women’s Fund (Toim). (1998). A Handbook for inking about
“Enjo Kosai”: From a Survey of Attitudes of Female High School Students = 援助交際について考えるためのハンドブック:女子高校生意識調査レポートから.
62