Page 33 - TLÜ ajakiri 2021 Unistuste ülikool
P. 33
Milliseid samme astud, et iga tudeng saaks öelda tõsimeeli „Mina olengi Tallinna Ülikool!“?
Ma lähen Silva maja koridoris iga päev mööda peeglile kleebitud sõnumist, mis nii ütleb. Me keegi ei taha seda fraasi lugeda absolutistlikus l’état c’est moi tähenduses rektori poolt öelduna, vaid soovime, et ülikooliga samastujaid oleks palju. Ehk et „mina olen Tallinna ülikool“, sest ka „sina oled“ ja „tema on“. Nii moodustub Tallinna Ülikooli nimeline kooslus meie kõigi osalusest ja panusest. 100% ulatuses ennast ühegi institutsioo- niga muidugi vaimses mõttes tervislik identifit- seerida ei ole, aga meie koos-olemine peaks olema vaimselt rikastav ja mõnus. Siis saab selle koosluse üle ka uhke olla.
Selliselt mõteldes osutab küsimusalune
fraas üliõpilaste aktiivsele osalemisele ülikoolielus, hõlmab vastutuse võtmist siin antava hariduse kvaliteedi eest. Õppejõud
ja ülikooli juhid saavad omalt poolt vastu teha seda, et tudengite algatused ja tagasiside viiks tegelike muudatusteni, et üliõpilaste kaasamine juhtimisse ei oleks formaalne, et neid võetaks kui kolleege, mitte kui tuluallikat või haridusprotsessi toormaterjali.
Kuidas tuleks edaspidi õppetööd planeerida?
On tõenäoline, et õppimine ja selle korraldamine, või siis vähemalt ühiskonna ootused sellele, muutuvad lähitulevikus veel kiiremini. Töö- andjad räägivad, et töötajatel peaksid lisaks erialateadmistele olema paremad sotsiaalsed pädevused ja enesejuhtimise võime, riiklikud visioonidokumendid kõnelevad nn T-kujulisest või TT-kujulisest oskuste profiilist, kus ühes või isegi kahes valdkonnas süvitsi minevatele erialateadmistele lisandub suur hulk laiemaid teadmisi ja oskusi.
See on kontekst, millega peame ülikooli- hariduse korraldamisel arvestama. Esiteks: mida tähendab paindlike ja individuaalsete õpiteede rakendamine ülikoolis ning kuidas suhestub see tänase õppekava täitmise põhise mõtlemisega. Teiseks: kuidas põimida õppe- protsessi lisaks erialateadmistele ka ühis- kondlike ja enesejuhtimisega seotud oskuste omandamine. Kolmandaks: kuidas meie jaoks
 Foto: Raul Mee


























































































   31   32   33   34   35