Ülesandeid ja harjutusi

Ülesanne 1.
Joonistage didaktika-kolmnurk (traditsiooniline või avatud). Kirjeldage selle osi ja paaride vastasmõju oma kogemuse põhjal ja suhestage (kirjanduspõhise) ideaaliga või/ja õppekava(de) sisuga (soovi korral võite valida mõne alternatiiv-kooli õppekava).
Keerulisem variant:
Püüdke kujundada ja lahti seletada oma didaktiline pentagramm.

Ülesanne 2.
Püüdke kolme maa hariduskultuuri konteksti põhjal visandada õpetaja didaktilise kultuuri põhijooned neist igaühes. Võrdluseks võiks püüda visandada sama ka Eesti jaoks.
Huvi korral võib kasutada viidatud Pepin’I artiklit (artikkel on ingliskeelne).

Ülesanne 3.
Sõnastage enese kui (aine-)(klassi-)õpetaja 10 käsku (eetikakoodeks).

Esitage oma eetikakoodeks kaaslastele (rühmatöö) ja leidke vastastikused erinevused. Mis võib neid erinevusi põhjustada?
Alternatiiv: analüüsige oma kooli- või ülikoolikogemuse baasil mõnd õppust/ainet vüi mõne õpetaja tegevust Teie loodud eetikakoodeksi alusel.

Ülesanne 4.
Püüdke esile tuua traditsioonilis(t)e ja Teie poolt valitud humanistlike või alternatiivsete pedagoogikate (nt Waldorf-, Montessori, Amonašvili, Sudbery Valley, Summerhill vm kooli/pedagoogika) õpetus-/didaktilise vaate erinevused. Vajadusel kasutage Internetti, videoloenguid jm

Vt nt: Montessori ja Steinerpedagoogika, didaktika võrdlus http://www.glenaeon.nsw.edu.au/steiner_montessori
Montessori didaktika http://www.mequonmontessori.com/about-mms/montessori-experience.html

Ülesanne 5.
Leidke kirjandusest või Internetist vastused järgnevatele küsimustele ning kujundage nendest terviktekst (vajadusel koos skeemide ja joonistega).
Küsimused:

  • Millised olid J.A. Komensky poolt sõnastatud didaktika "kuldprintsiibid"?
  • Milles seisnes Johannes Käisi panus eesti didaktika arengusse? Tooge esile J Käisi didaktika põhiprintsiibid.
  • Mida kujutab endast Eesti pedagoogikateadlase Heino Liimetsa poolt sõnastatud ülddidaktiline "vastastikuse rikastamise printsiip"?
  • Kuidas kajastuvad klassikalise didaktika printsiibid Eesti tänastes õppekavades (põhikooli õppekava üldosas ja Teie poolt valitud õppevaldkonna/aine kavas)? Tooge mõned näited konkreetsete printsiipide kajastumisest või nende välistatusest  ja andke üldine hinnang.
  • Millised muutused didaktika printsiipides või millised uued printsiibid on toonud / toob kaasa tehnoloogia  areng? Sõnastage need konkreetsetele allikatele toetudes.

Alternatiiv:
toetudes õpiobjektis toodud nö klassikalise didaktika printsiipidele sõnastage need ümber ja avage tänapäevaseid tingimusi arvestades.