Page 23 - TLÜ ajakiri
P. 23
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 7 / KEVAD 2015
TEADLANE 21
Tobias Ley ühendab maailmu
Maria Jäärats
Tobias Ley on Tallinna Ülikooli digitaal- sete ökosüsteemide professor. Oma uurimis- töös Informaatika Instituudi haridustehno- loogia keskuses ühendab ta kaks maailma: ühelt poolt IKT ja tehnoloogia ning teiselt poolt psühholoogia, milles tal on doktori- kraad.
Tema juhitav projekt Learning Layers on esimene Eesti kõrgharidusasutuse koordi- neeritav seda laadi ja mahus projekt. Lear- ning Layers on ka osa tänavusest Eesti Expo teadusekspositsioonist.
Mida digitaalsete ökosüsteemide puhul uu- rite?
Nii nagu loomulikud ökosüsteemidki, nii on ka digitaalsed suutelised arenema ja muutuma sedakorda, kuidas teave koguneb ja muutub. Meie huvi ongi teadmiste akumuleerimine ja jagamine, õppimine.
Uurime, kuidas inimesed digitaalset infor-
matsiooni kasutavad, kuidas üks süsteem töö- tab, kui selle osaks on inimestega suhtlevad nutiseadmed. Näitena võib tuua Wiki artiklid, kuhu igaüks panustab oma teadmistega. Nii luuakse ühist, kollektiivset teavet, ent ühtlasi on igaüks midagi individuaalselt õppinud.
Olete oma uurimistöös käsitlenud ka sotsiaal- meedias siltide kasutamist (social tagging). Mida me siis ikkagi teeme, kui neid silte ka- sutame?
Internetieelsel ajal aitasid meil infot leida näi- teks raamatukoguhoidjad ja erinevad klassifit- seerimissüsteemid, digitaalsete andmete üha kasvava mahu puhul tuleb meil aga toetuda süsteemile, mille loojateks on kasutajad ise.
Selles osalevatel inimestel on kõigil oma arusaam asjade kuulumisest mingisugusesse gruppi või nimetaja alla ning sotsiaalmeedias silte kasutades panustavad nad uue, kollektiiv- se klassifitseerimissüsteemi loomisse. Uuri- megi seda, kuidas see juhtub ja millised men- taalsed mehhanismid toimivad, kui inimesed selliseid süsteeme kasutavad.
Foto: Piret Räni


































































































   21   22   23   24   25