Page 18 - Parimad teadustööd 2013/2014
P. 18
TALLINNA ÜLIKOOLI ÜLIÕPILASTE 2013/2014. ÕPPEAASTA PARIMAD TEADUSTÖÖD / ARTIKLITE KOgUMIK hARIDUSTEADUSED
jagunesid omakorda alakategooriateks (Laherand 2008; Pace 2012). Autoetnograafia puhul on väga olu- line kirjutamise protsess (Maréchal 2010; Ellis jt 2011), mistõttu lisasin põhikategooriate analüüsile ka autoetnograafia kirjutamise analüüsi ning oma „mina“ leidmise autoetnograafiast.
Ilmnenud viis kategooriat koos alakategooriatega on järgmised:
» Põhikategooria A: Koolituse protsess
» Alakategooria A1: Koolituse sihtrühm
» Alakategooria A2: Koolituse teema
» Alakategooria A3: Koolitusmeetodid, mõjutamine, tingimuste loomine » Alakategooria A4: Olmetingimused
» Alakategooria A5: Koolituse tagasiside
» Põhikategooria B: Hoiakud
» Alakategooria B1: Koolitusel osalejate hoiakud
» Alakategooria B2: Koolitaja hoiakud ja enesekindlus
» Põhikategooria C: Emotsioonid
» Põhikategooria d: Eneseanalüüs
» Põhikategooria E: Muutused
Analüüsisin iga kategooriat ja alakategooriat eraldi ning lisaks põhjalikule analüüsile esitasin ühe tule- musena joonise (joonis 1) sellest, kes olen mina koolitajana.
Autoetnograafiast ilmneb selgelt minu kui koolitaja kogemuse avardumine ning kogemustest õppi- mise olulisus. Selle eelduseks on minu enda avatud hoiak ning tahe erinevaid olukordasid analüüsida ja sellest õppida. Autoetnograafia kirjutamise tõukeks oli minu sisemine vajadus mõista ennast koolitaja- na ning otsida vastust küsimusele, kes olen mina koolitajana. Analüütiline autoetnograafia on taolistele küsimustele vastuste otsimisel väga hea vahend, sest analüüsin autoetnograafiat, mis tegelikult juba on analüüsiv, mitmeid kordi, mille tulemuseks on sügav vaade iseendasse ning minu kui koolitaja nõrkuste ja tugevuste analüüs.
Joonis 1. Mina koolitajana.
18


































































































   16   17   18   19   20