Page 28 - Parimad teadustööd 2013/2014
P. 28
TALLINNA ÜLIKOOLI ÜLIÕPILASTE 2013/2014. ÕPPEAASTA PARIMAD TEADUSTÖÖD / ARTIKLITE KOgUMIK hARIDUSTEADUSED
Kokkuvõte
Koostöös loodud õppematerjal on kättesaadav aadressil http://www.cs.tlu.ee/IFI6023_oppematerjal/. Bakalaureusetöö raames korraldatud uuring kinnitas, et üliõpilaste kaasamine õppematerjali loomisesse toetab aine õpiväljundite saavutamist.
Teistele õppejõududele, kes kavatsevad kaasata üliõpilasi õppematerjalide koostamisse, võib anda järg- mised soovitused:
» tekst ja pildid on head meediumid, mida on võimalik rakendada samal ajal tunni ajal õppematerjali koostamiseks;
» õppejõu rolli ei saa õppematerjali retsenseerimise osast välja jätta, sest üldjuhul on õppejõud pädevam hindama võimalikke kirja- ja stiilivigu ning terminoloogia kasutust;
» kui õppematerjali loovad mitu aine rühma koos, siis retsenseerimise ja parandamise protsessi saaks kiirendada, kui üksteist retsenseeriksid sama rühma üliõpilased;
» enne koostöös õppematerjali looma asumist peaks koostama õppematerjali valdkonna terminoloogia lehe, kus oleksid välja toodud kõikvõimalikud eeldefineeritud terminid, mida üliõpilased saaksid ka- sutada materjalide loomisel.
Kasutatud kirjandus
EITSA. (2010). Creative Commons litsentsid 3.0 Eesti. Tallinn: EITSA.
Gomez-Albarran, M., Jimenez-diaz, G. (2009). Recommendation and Students’ Authoring in Repositories of Learning Objects: A Case-Based Reasoning Approach. − International Journal of Emerging Technologies in Learning, 4, 35–40.
Harmon, E. (2012, 23. oktoober). Oppikirjamaraton: How to Write an Open Textbook in a Weekend.
Leacock, T. L., Nesbit, J. C. (2007). A Framework for Evaluating the Quality of Multimedia Learning Resources. − Educational Technology & Society, 10(2), 44–59.
Nikolova, O. (2002). Effects of Students’ Participation in Authoring of Multimedia Materials on Student Acquisition of Vocabulary. − Language Learning & Technology, 6(1), 100–122.
Shelton, K., Saltsman, G. (2008). Applying the AddIE Model to Online Instruction. − K. Shelton, G. Saltsman, L. Tomei (Eds). Adapting Information and Communication Technologies for Effective Education. Hershey, PA: Information Science Reference, 41–58.
28