Page 26 - Parimad teadustööd 2013/2014
P. 26
26
TALLINNA ÜLIKOOLI ÜLIÕPILASTE 2013/2014. ÕPPEAASTA PARIMAD TEADUSTÖÖD / ARTIKLITE KOgUMIK hARIDUSTEADUSED
ÜLIÕPILASTE KAASAMINE DIGITAALSETE ÕPPEMATERJALIDE KOOSTAMISSE
INVOLVING STudENTS IN THE dEVELOPMENT OF dIGITAL COuRSE MATERIAL
Romil Rõbtšenkov
Käesolev artikkel ja selle aluseks olev bakalaureusetöö käsitleb üliõpilaste kaasamist digitaalsete õppema- terjalide koostamisse. Bakalaureusetöö raames koostati TLÜ “Arvutigraafika” kursusel puuduolev ees- tikeelne õppematerjal üliõpilaste kaasamisega 60 vektorgraafika teema ulatuses. Loodud õppematerjali kvaliteedile hinnangu saamiseks korraldati uuring valdkonna ekspertidega, mille tulemuste analüüsist on välja toodud tähtsamad sammud, mida tuleks järgida sellisel kujul koostöös õppematerjali loomisel. Kui sellist meetodit kasutades õppematerjali loomise protsess toetab aine õpieesmärki, siis on võimalik seda ka edaspidi rakendada “Arvutigraafika” ja teistel kursustel õppematerjalide loomiseks.
Sissejuhatus
Viimasel kuümnendil on Eesti kõrghariduses pööratud olulist tähelepanu kursuste digitaalsete õppe- materjalide väljatöötamisele ning kättesaadavaks tegemisele. Enamasti valmivad digitaalsed õppemater- jalid õppejõudude ning õppeasutuse haridustehnoloogi koostöös. Artikli aluseks olev bakalaureusetöö esindab uut lähenemist, kus õppematerjalide väljatöötamisse kaasatakse ka üliõpilased. Bakalaureusetöö eesmärgiks oli leida sobiv lahendus, mis võimaldaks kaasata üliõpilasi õppematerjali loomisesse ja katse- tada seda TLÜ “Arvutigraafika” aine ühe alamteema ulatuses, mis polnud eestikeelsete õppematerjalide- ga täies ulatuses kaetud. Üliõpilaste kaasamine vajas kindlatele metoodikatele toetumist ja kogu protsessi head läbimõtlemist.
Töö käigus otsiti vastuseid järgmistele uurimisküsimustele:
» Milliseid enamlevinud lahendusi kasutatakse digitaalsete õppematerjalide loomiseks?
» Milline on sobivaim lahendus üliõpilaste kaasamiseks õppematerjali loomisesse TLÜ “Arvutigraafika”
kursusel?
» Millised õppematerjali üliõpilastega koostöös loomise eelised ja puudused tulid välja töö käigus?
Teoreetiline taust
Kirjanduse analüüsiga tuuakse bakalaureusetöös välja digitaalsete õppematerjalidega seotud põhimõis- ted: õpiobjektid, repositooriumid, metaandmed, autoriõigused. Antakse ülevaade erinevate digitaalsete õppematerjalide koostamise vahenditest ja tutvustatakse valikut erinevatest näidetest üliõpilaste kaasa- misest õppematerjali loomise protsessi ja õppematerjali koostöös loomisest. Tallinna Ülikoolis rakendati Informaatika Instituudi aines “digitaalsete õppematerjalide koostamine” rühmatöö ülesandena ühiselt õppematerjalide loomist ja aines “Arvutiriistvara” tuli üliõpilastel Wiki keskkonda luua arvutiriistvara


































































































   24   25   26   27   28