Page 4 - ajakiri loov haridusmõte 100
P. 4
4
Tallinna ülikooli ajakiri / nr 13 / sügis 2019
Eesti õpetaja on haritud, 2018/2019. õppeaasta info põhjal on 92% õpetajatest kõrgharidus (Haridussilm, 2019).
EHIS-e andmete põhjal on meil alla 30-aastaseid õpetajaid 10% ja alla 40-aastaseid 17%.
OECD andmetel on Eesti õpetajate keskmine vanus 49 aastat. 54% õpetajatest on üle 50-aastased (OECD keskmine 35%) (OECD, 2019), sealjuures iga viies matemaatika-, keemia-, geograafia- ja bioloogiaõpetaja ning iga neljas füüsikaõpetaja on vähemalt 60-aastane.
õpetajakoolituse vastu kasvab
Sisseastumisavalduste arv näitab suurenenud huvi õpetajaks õppimise vastu.
EHIS-e andmetel töötas 2018/2019. õppeaastal Eesti üldhariduskoolides 15 465 õpetajat, neist enamik naised.
Meesõpetajad moodustavad õpetajaskonnast vaid 14%.
HUVI
Tallinna Ülikoolis kandideeris sel aastal haridusvaldkonna erialadele 1531 huvilist
(862 bakalaureuse- ja 669 magistriõppesse). See on ligi 20% rohkem kui eelmisel aastal (1234 avaldust) ja 30% rohkem kui 2017. aastal (1085 avaldust).
Ühest küljest näitab avalduste suurenenud
arv noorte huvi kasvu. Teisalt on üha rohkem ka karjääripöörajaid, kes on juba varem kõrghariduse omandanud ja aastaid töötanud, kuid otsustavad nüüd elus teha kannapöörde ja saada õpetajaks. Haridusvaldkonna erialadele tuleb ka neid, kes on varem õpetajaks õppinud ning soovivad nüüd vahetada eriala või omandada uusi pädevusi.
Põhjusi, miks see valdkond aina populaarsemaks muutub, on mitu. Üha rohkem tajutakse õpetaja olulist rolli. Neile, kes soovivad muutusi ühiskonnas, on õpetajaamet just õige koht, kust alustada. Aina enam nähakse ka pedagoogitöö häid külgi
ehk seda, kui mitmekesine, loov ja võimalusi pakkuv see amet tegelikult on.
Populaarsemad erialad
Sel aastal olid sisseastujate hulgas populaarsemad erialad bakalaureuseõppes eripedagoogika ja alushariduse pedagoog, magistriõppes eripedagoog-nõustaja ning sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse. Suur huvi on endiselt ka pedagoogika ja klassiõpetaja eriala vastu.
Kaasav haridus nõuab juurde tugispetsialiste, neist on koolides praegu suur puudus. Eks see on ka põhjus, miks on kõige suurem
tung just tugispetsialistide erialadele, nagu eripedagoogika ja sotsiaalpedagoogika. Seetõttu oligi Tallinna Ülikoolis tänavu vastuvõtt ka mitmele uuele erialale. Magistriõppes avati koolipsühholoogia suund ja eripedagoog-nõustaja peaeriala kõrvale eripedagoogi peaeriala, bakalaureuseõppes eripedagoogika sessioonõpe ja sotsiaalpedagoogika.
Aineõpetajate erialadest oli sisseastunuid kõige enam kunstiõpetaja, eesti keele ja kirjanduse


































































































   2   3   4   5   6