Page 2 - Haridusuuendus 2020
P. 2
  1. Üldoskuste kujundamine
tallinna rahumäe põhikool
LOOVTÖÖD PÕHIKOOLIS
Loovtööde protsess on Rahumäe Põhikoolis kui õpirännak – õpilased valivad ise sihtkoha ning viisi, kuidas sinna jõuda. Õpilasele on sel teekonnal toeks juhendaja ja teised täiskasvanud, kui on vaja jagada oma muresid ja rõõme, põrgatada ideid või küsida nõu. Mida rohkem õpilane ise otsustada saab, seda väärtuslikum on tema jaoks õpikogemus ja seda suuremat omanditunnet ning vastutust ta tunneb.
Loovtööde arendamise protsessi on täiustatud igal aastal vastavalt saadud kogemusele ning õpilaste
ja juhendajate tagasisidele. Loovtöödeks ettevalmistumine algab juba algklassides, kus erinevaid uurimus- ja projektitööde oskusi arendatakse samm-sammult. Loovtööde teemade valik algab 7. klassis, 8. klassi sügisperioodil toimub ülekooliline ideede festival, kus õpilased tutvustavad oma loovtööde ideid kaasõpilastele. See on hea võimalus harjutada eneseväljendust, arendada enda ideed ning tõsta enesekindlust. Koolis on moodustatud ka tugitiim (haridustehnoloog, arendusjuht, sotsiaalpedagoog, õppejuht), et õpilased ja ka juhendajad saaksid ühtset infot ja tuge.
Edasises protsessis otsitakse koostööpartnereid ettevõtete ja ülikoolide hulgast, kes on valmis loovtöid kaasjuhendama, sh kaasatakse enam lapsevanemaid. Fookuses on õpilaste eneseanalüüsi oskuste toetamine protsessi käigus, et kujundada iseseisva õppimise oskusi. Kindlasti jätkame ka juhendajate kohtumistega, et tugevdada meeskonnatunnet ja üksteiselt õppida.
Loovtööde protsessi arenduses on loodud väga hea meeskonnatöö õhustik ning valmidus õppida ja loovtööde protsessi tõenduspõhiselt arendada. Tunnustust väärib loovtööde protsessi ajaline dimensioon – muutuse arengut on sihipäraselt analüüsitud viie aasta vältel. Muutused on toimunud õpetajate töös, toimuvad juhendajate kohtumised, loodud on tugimeeskond, arendatakse õpetajate ja õpilaste digioskusi, kasutusele on võetud Google Suite for Education platvorm. Loovtöödeks valmistumine on integreeritud ka teistesse õppeainetesse, ja lõppeesmärki – iseseisvate loovtööde teostamist – peetakse silmas juba algklassides.
“Eve Eisenschmidt, Tallinna Ülikooli hariduskorralduse professor
Loovtööde teostamine põhikoolis on oluline osa õppeprotsessist – see tuleb tihedalt siduda kooli õppekava arendusega ja sõnum peaks olema kõigile üheselt selge – see on tähtis osa õppimisest.
1. Kategooria: ​Üldoskuste kujundamine Haridusinnovatsiooni
               keskus
2. Asutuse nimetus + link logole + kooli kontakt (koduleht + e-mail, millel ideest huvitatu võib ühendust võtta):
Tallinna Rahumäe Põhikool,​ ​Kai.Koort@rahumae.edu.ee LOGO
    Loovtööde koostamise ja vormistamise juhend:
http://www.rahumae.tln.edu.ee/sites/default/files/dokumendid/_loovtoode_koostamise_ja_vor mistamise_juhend_2019.pdf
3. Haridusuuenduse nimi: ​Loovtööd põhikoolis
4. Asutuse poolt lühidalt ja kompaktselt idee ülevaade (1000 tähemärki)
    kontakt:
Kai.Koort@rahumae.edu.ee
www.tlu.ee/hik
                         “













































































   1   2   3   4   5