Page 4 - Haridusuuendus 2020
P. 4
1. Üldoskuste kujundamine
tallinna kunstigümnaasium
ÜLE-LENNU MATEMAATIKA
Õpetame matemaatikat alates 3. klassist huvipõhistes rühmades. Rühmad moodustatakse õpilaste tehtud valikute põhjal ja on komplekteeritud lendude üleselt. 2019/2020. õppeaastal õppisid selliselt 3., 4. ja 5. klasside õpilased.
Aine sisu ja oodatavad õpitulemused on kõikides rühmades samad. Õpetajad pakuvad rühmadele välja erinevad teemad (sport, muusika, raha vms) või meetodid õppimiseks (robootika, õuesõpe, kunst, rühma- töö vms). Valitu rakendatakse kas tervikliku teematunnina või temaatiliste elementidena igas ainetunnis.
Rühmade moodustamisel jälgitakse, et igasse rühma satuks võimalusel võrdne arv õpilasi paralleelklassidest. Vajadusel viiakse enne uue teemaga alustamist läbi ka eelnevate teadmiste kaardistamine, et pakkuda igale õpilasele talle parimat võimetekohast arengut. Aeg-ajalt toimuvad kordamistunnid kogu lennule, kus osalevad kõik õpetajad. Iga õpetaja valmistab ette kindla n-ö teemakeskuse.
Iga õppeaasta alguses ja keskel kaardistavad õpetajad õpilaste huvisid ja enam meeldivamaid õppemeeto- deid ning laste õpitulemusi, eesmärgiga aidata nõrgemaid ning jõustada tugevamaid. Samuti planeerivad õpetajad huvipõhiste rühmade teemade valikut ja edasist õppetööd.
Haridusinnovatsiooni keskus
Muutuse kavandamisel on õpitud parimatest praktikatest mujal maailmas – õppimas käisid nii õpetajad ise kui ka koolijuht. Muutust ei toodud üks-ühele üle, vaid analüüsiti oma kooli konteksti ning kohandati nähtut oma vajadustele sobivaks. 2020. aasta kevadel õpib II kooliastmes kolm lendu matemaatikat uue mudeli alusel. Lähiaastatel on planeeritud põhjalikum uuring, et välja selgitada, kas õpilased, kes on terve kooliastme matemaatikat uut moodi õppinud, erinevad tulemuste ning hoiakute poolest varasematest lendudest. Lisaks on järgmine suur samm liikuda sama süsteemiga III kooliastmesse.
Muutus on kooskõlas ka samas koolis ellukutsutud huvipõhiste valikainetega. Huvitav oleks näha valikainete sisseviimisel tehtud uuringute tulemusi matemaatika alase muudatuse arendamisel – kas valikuvabadus toob kaasa vastutuse võtmise ning ennastjuhtivuse?
Reet Sillavee,
Tallinna Ülikooli rahvusvaheliste õppearenduste koordinaator
kontakt:
koplikool.ee kadri.killing@koplikool.ee
www.tlu.ee/hik