Page 5 - Haridusuuendus 2020
P. 5
 1. Üldoskuste kujundamine
tallinna endla lasteaed
1,5–7-AASTASTE LASTE ÜLDOSKUSTE KUJUNDAMINE LÄBI MONTESSORI PEDAGOOGIKA KASUTUSELEVÕTU
Montessori pedagoogika viljelemine annab 1,5–7-aastasele lapsele vajaliku õpiruumi ja võimaluse süvendatud õppimiseks. Õpe toimub juhendaja eestvedamisel väikestes gruppides, kus töötsükkel kestab üks kuni kolm tundi. Montessori rühma lapsevanemad ja lapsed on aastase projekti tulemusena välja toonud, et võrreldes tavarühmas õppiva lapsega on Montessori rühma lapsed iseseisvamad, oskavad seostada õpitut päriseluga ja võtavad vastutuse oma ajakasutuse ning valikute eest.
Paljud lapsevanemad otsivad oma lapsele tavaharidusest teistsugust õpiruumi ja -kogemust. Eelkõige on see seotud teadliku vanemluse levimisega, mis on lapse suhtes austav ja sama suhet soovitakse luua/hoida ka haridusmaastikule sisenedes.
Tallinna Endla Lasteaia Montessori rühma juhendajaks on Elisabet Koit, kes praktiseeris viis aastat Montessori pedagoogikat Australia Brisbane Montessori lasteaias. Elisabet on lõpetanud Tallinna Ülikooli alushariduse pedagoogika bakalaureuseõppe ja õppinud rahvusvahelise MCI Montessori pedagoogika 3–6-aastaste laste juhendajaks Londonis. Teiseks Montessori pedagoogikat assisteerivaks õpetajaks rüh- mas on Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi alushariduse pedagoogika eriala 2020. aasta kevadel lõpetanud Kersti Lepik, kes oma magistritöös uuris Montessori kasvatusviise ja kasutas oma uurimistöös ka Endla lasteaia haridusuuenduse tulemusi.
Montessori pedagoogika rakendamine on alushariduses väga perspektiivikas, arvestades lastevanemate suurt huvi erinevate pedagoogiliste lähenemisviiside vastu, mis aitaksid lapse individuaalsust ja eripära toetada. Lasteaed on põhjalikult analüüsinud ja ellu viinud muudatusi nii lasteaia töökorralduses, personali ettevalmistuses kui ka lasteaia keskkonnas.
Esiletõstmist väärib, et lasteaed on teinud koostööd mittetulundussektoriga ning taotlenud täiendavaid rahalisi ressursse haridusuuenduse rakendamiseks ning kavandanud võimalused muudatuse jätkusuutlikuks elluviimiseks.
Tiia Õun,
Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi direktor, alushariduse dotsent
Haridusinnovatsiooni keskus
                      kontakt:
660 9837 endla@endla.edu.ee
www.tallinn.ee/est/endla/
www.tlu.ee/hik
                           



















































































   3   4   5   6   7