Page 6 - Haridusuuendus 2020
P. 6
 3. Kaasav haridus
merivälja kool
UUDSE ÕPILASE INDIVIDUAALSE ARENGU JÄLGIMISE KAARDI RAKENDAMINE
Kaasav haridus tähendab meie jaoks kõikide õppijate vajadustega arvestamist ja iga õpilase, sh erivajadusega õpilase, individuaalse arengu toetamist.
Paljudes koolides kasutatav SA Innove välja töötatud juhendile tuginev õpilase individuaalse arengu jälgimise kaart on mahukas, kohati vähest ja liigset infot eeldav, kaardi kasutamine ei ole mugav ega paindlik.
Merivälja Koolis kasutusele võetud kaart koosneb erinevatest osadest, mida on võimalik kasutada vastavalt vajadusele eraldi (nt ajutise sekkumise planeerimiseks) või tervikliku dokumendina (nt õpilase suunamisel kooliväliste spetsialistide nõustamisele). Osadeks jagatud dokument ei ehmata täitjat liigse mahukuse ja põhjalikkusega ning võimaldab suurendada konfidentsiaalsust, sest juurdepääs (vaatamine, kommenteerimine, täiendamine) tagatakse vaid vajalikule osale.
Oleme käesoleval õppeaastal kasutusele võetud kaardi vormi õpetajate ja tugispetsialistide tagasisidele tuginevalt täiendanud. Uuenenud kaardi vastu on huvi tundnud ka teised koolid, oleme saanud tagasisidet, et kaart koondab olulist infot õpilase toetamiseks ning seda on mugav kasutada.
Kooli tugispetsialistide meeskonna suunamisel toimuva süsteemse tegevusega õpilaste vajaduste märkamisel ning iga õpilase individuaalse arengu toetamisel liigume me selgelt kaasava hariduse ja haridusvisiooni 2030 “Tallinnas on õnnelikud õppijad” elluviimise suunas.
Muutuse aluseks selgelt konstruktivistlik õpikäsitus, mille rakendamise eelduseks on sisukas ja põhjalik ülevaade õppija arengu tasemest erinevates aspektides. Loodud on uus IAJK, mis toetab õpetaja tööd
õppija arengu hindamisel ja toetamisel ning muutust on rakendatud süsteemselt, kogu kooli meeskonda kaasates. Muutus on selgelt kooskõlas nii nüüdisaegse õpikäsituse muutumise suundadega kui
ka kooli enda visiooniga ning kui selle edasiarendamisel koguda süsteemselt ka tõhususe kohta andmeid, on tegemist innovatsiooniga, mis kindlasti väärib esiletõstmist.
Merlin Linde, Tallinna Ülikooli õpetajahariduse arendusjuht
Haridusinnovatsiooni keskus
                      kontakt:
meripohi.edu.ee
Urve Raudsepp-Alt, hariduse tugiteenuste juht
urve.raudsepp-alt @meripohi.edu.ee
www.tlu.ee/hik
                          
















































































   4   5   6   7   8